The situation of educational management of communication skills for primary students in Tuyen Quang city according to the orientation of the general educational program 2018

Authors

  • Tra My Hoang Trường Tiểu học Ỷ La

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/335

Keywords:

survey, assess, management of communication skills, primary students

Abstract

In order to properly assess the situation of educational management of communication skills for primary students in Tuyen Quang city according to the orientation of the general educational program 2018, the author has surveyed the management situation objectively on the subjects: administrators, teachers ,teachers
in charge of Young Pioneer, students' parents, in order to properly assess the
situation of educational management of communication skills and propose
appropriate solutions for educational management of communication skills to improve the quality of teaching communication skills in Primary schools in Tuyen Quang city according to the orientation of the general educational program 2018.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2013), Tài liệu tham khảo giáo dục kĩ năng sống cho HS tiểu học - Tài liệu hướng dẫn giáo viên.

2. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể, được ban hành theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018.

3. Trần Kiểm (2008), Những vấn đề cơ bản của khoa học Quản lý giáo dục, NXB Đại học Sư phạm.

4. Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Đinh Thị Kim Thoa, Bùi Thị Thúy Hằng (2010), Giáo dục giá trị sống và kĩ năng sống cho học sinh tiểu học, Tài liệu dành cho giáo iên tiểu học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.

5. Nguyễn Văn Lũy, Lê Quang Sơn (2014), Giao tiếp sư phạm, NXB Đại học Sư phạm.

Published

2021-04-07

How to Cite

Hoàng, T. M. (2021). The situation of educational management of communication skills for primary students in Tuyen Quang city according to the orientation of the general educational program 2018. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 6(16), 116–122. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/335

Issue

Section

Humanities and Social Sciences