CURRENT STATUS OF MEASUREMENT SKILL DEVELOPMENT FOR 5-6 YEAR OLD CHILDREN IN MATH FAMILIARIZATION ACTIVITIES AT SOME KINDERGARTENS IN TUYEN QUANG CITY
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1279Abstract
THỰC TRẠNG PHÁT TRIỂN KĨ NĂNG ĐO LƯỜNG CHO TRẺ 5-6 TUỔI TRONG HOẠT ĐỘNG LÀM QUEN VỚI TOÁN Ở MỘT SỐ TRƯỜNG MẦM NON TRÊN ĐỊA BÀN THÀNH PHỐ TUYÊN QUANG
Downloads
References
A.M.Leeusia. (2010). Phương pháp cho trẻ làm quen với toán. Mosscow: Nxb Mosscow.
A.V.Petorovski. (1982). Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Anh, Đ. L. (2019). Thực trạng giáo dục kĩ năng giải quyết vấn đề cho trẻ 5-6 tuổi trong trò chơi đóng vai có chủ đề ở một số trường mầm non tại Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, , Số đặc biệt tháng 9 năm 2019.
Dung, T. T. (2012). Hướng dẫn và rèn luyện kỹ năng sống cho trẻ mầm non. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Hằng, P. T. (2017). Các biện pháp phát triển kĩ năng giải quyết vấn đề cho trerb 5-6 tuổi thông qua hoạt động làm quen với toán. Tạp chí Giáo dục, Số 404, kì 2, tháng 4 năm 2017.
Huỳnh Thị Tinh. (2015). Biện pháp hình thành biểu tượng kích thích cho trẻ 4-5 tuổi thông qua hoạt động ngoài trời. Hà Nội: Trường DDH Sư phạm Hà Nội.
Phạm Hương Lan (2006), Toán và phương pháp hướng dẫn trẻ mầm non hình thành các biểu tượng sơ đẳng về toán, NXB Hà nội
Liên, Đ. T. (2010). Lí luận và phương pháp hình thành biểu tượng toán học sơ đẳng cho trẻ mầm non. Hà Nội: Nxb Hà Nội.
Lomov, B. (2000). Những vấn đề lý luận và phương pháp luận tâm lý học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Trang, Đ. M. (2014). Xây dựng hệ thống bài tập rèn luyện kĩ năng đo lường cho trẻ 5-6 tuổi . Hà Nội: Trường ĐH Sư phạm Hà Nội 2.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.