DEVELOPING CONTINGENT OF PRIMARY SCHOOL ADMINISTRATORS ACCORDING TO THE STANDARD TITLE OF PRINCIPAL IN CAO BANG PROVINCE

Authors

  • La Viet Hung Ban Tuyên giáo Thành uỷ Cao Bằng, Việt Nam

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2021/638

Keywords:

BỔ SUNG

Abstract

The new Principal title standard has been issued, requiring management staff development activities to be based on the Standard in order to improve the quality of the management staff. The survey results show that the development of management staff in primary schools in Cao Bang city, Cao Bang province has achieved certain results. However, there are some shortcomings that need to be overcome, such as Evaluation of managers according to the standard title of Principal, planning, training, and retraining of staff; appointing, rotating managers, and implementing policies and incentives to motivate managers to develop.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bộ Giáo dục và đào tạo (2018), thông tư số: 14/2018/TT-BGDĐT ngày 20/7/2018 Quy định chuẩn hiệu trưởng cơ sở phổ thông

Bộ Giáo dục và Đào tạo (2020), Thông tư 28/2020/TT-BGD-ĐT ngày 04/9/2020 Điều lệ trường Tiểu học.

3.Bộ Giáo dục và Đào tạo (2020), Thông tư 32/2018/TT-BGD-ĐT ngày 26/12/2018 Chương trình phổ thông tổng thể và chương trình môn học.

Đinh Thị Lụa(2020)Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường THPT các tỉnh miền Bắc, đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục, Luận án TS, HVQLGD

Published

2021-12-08

How to Cite

La Việt, H. (2021). DEVELOPING CONTINGENT OF PRIMARY SCHOOL ADMINISTRATORS ACCORDING TO THE STANDARD TITLE OF PRINCIPAL IN CAO BANG PROVINCE. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 7(23). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2021/638

Issue

Section

Humanities and Social Sciences

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.