Tăng cường quản lý công tác kiểm tra, đánh giá kết quả học tập nhằm nâng cao năng lực tự học của sinh viên

Authors

  • Thi Thu Thuy Pham

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2017/113

Keywords:

Self-study ability; Results evaluation; Student.

Abstract

Ability development is an important solution to improve the quality of training. Self-study ability is an important element, helping students achieve good results in learning. Therefore, in this article, the author mentions the solution: Strengthening the examination and evaluation of students' learning results in order to raise the student's self-learning ability.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Phạm Thị Cúc (2001), Một số biện pháp quản lý nhằm nâng cao năng lực tự học cho sinh viên trường Cao đẳng Sư phạm Kon Tum;

2. Hồ Ngọc Đại (2007), Giải pháp giáo dục, Nxb Hà Nội;

3. Lê Thanh Gia (2010), Đổi mới kiểm tra đánh giá là động lực của đổi mới phương pháp dạy học;

4. Trần Trọng Quế, Đổi mới kiểm tra, thi để nâng cao chất lượng đào tạo ở Trường Chính trị Nghệ An.

Published

2021-04-07

How to Cite

Phạm , T. T. T. (2021). Tăng cường quản lý công tác kiểm tra, đánh giá kết quả học tập nhằm nâng cao năng lực tự học của sinh viên . SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 3(6), 68–69. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2017/113

Issue

Section

Humanities and Social Sciences