Skills in developing curriculum for university lecturers in Vietnam in the era of the industrial revolution 4.0

Authors

  • Le Duc Quang
  • Nguyen Thi Hong Yen Cao đẳng Sư phạm Quảng Trị

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2018/183

Keywords:

Skills, industry 4.0, lecturer, university, curriculum development

Abstract

The fourth industrial revolution has had big impacts on the global education. It requires that, colleges and universities have to grasp opportunities and become aware of challenges in order to catch up with the development trend of the era. One of the biggest challenges, that universities and colleges have to overcome is that, how can curriculum development meet the requirements of the development trend toward the reality in advance. This task requires not only educational experts and managers but also the lecturers themselves to undertake. This paper aims at studying theory, point of view and approach to developing curriculum and equipping university lectures with some basic skills and knowledge of curriculum development to complete their missions.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Bộ Giáo dục & Đào tạo (2017), Tài liệu bồi dưỡng theo chuẩn chức danh nghề nghiệp giảng viên chính hạng II,NxbGiáo dục Việt Nam;

2. Bộ Giáo dục & Đào tạo (2016), Thông tư số: 04/2016/TT-BGDÐT ngày 14 tháng 3 năm 2016 quy định về tiêu chuẩn đánh giá chất lượng chương trình đào tạo các trình độ của giáo dục đại học;

3. Bộ Giáo dục & Đào tạo (2015), Những vấn đề chung về phát triển chương trình đào tạo giáo viên, Hà Nội;

4. Charupat Bunsong (2013), Phát triển chỉ số năng lực lãnh đạo giảng dạy của tổ trưởng bộ môn tiếng Thái trong trường PTTH, trực thuộc văn phòng giáo dục Phổ thông vùng Đông Bắc. Luận án tiến sĩ QLGD. Trường ĐH Rajabhat Sakon Nakhon - Thái Lan;

5. Hallinger, P. (1992). “The evolving role of American principals: From managerial to instructional to transformational leader,” Journal of Educational Administration, 30 (3),35-48;

6. Jazzar, Michael and Algozzine, Bob (2007), Keys to Successful 21st Century Educational Leadership,Boston: Pearson Education;

7. Preeyaporn Wonganutarod (2010), Công tác quản lý chuyên môn (Academic Affairs Administration), Bangkok;

8. Rungchatdaporn Wahacha (2009), Quản lý chuyên môn trong trường học bậc cơ sở, Trung tâm SGK trường ĐH Thaksin;

9. Santi Boonphirom (2009), Quản lý chuyên môn, Bangkok; 10. U. S. Department of Education (2005), Leader and leadership process, Boston: Irwin/ McGraw-Hill.

Published

2021-04-07

How to Cite

Lê Đức, Q., & Nguyễn Thị Hồng, Y. (2021). Skills in developing curriculum for university lecturers in Vietnam in the era of the industrial revolution 4.0. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 4(8), 132–138. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2018/183

Issue

Section

Humanities and Social Sciences