Developing creative ability for pedagogical students

Authors

  • Hanh Ha My Tan Trao University

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2018/187

Keywords:

Development, ability, creativity, creative ability, pedagogical students.

Abstract

Teachers are the decisive factors for the quality of education and training. In order to improve the quality of education, it is necessary to improve the quality of the teaching staffs and the quality of training teaching staffs. Therefore, if students at colleges of education want to become creative teachers, the first things is that they must develop their creative abilities when they are students. The paper articleanalyses deeply some issues: the creative ability? Objectives, contents, methods of developing creative ability for pedagogical students; The process of developing creative ability for pedagogical students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Côvaliov A. G. (1971), Tâm lý học cá nhân, tập 2, Nxb Giáo dục, Hà Nội;

2. Bernd Meier, Nguyễn Văn Cường (2011),Cơ sở đổi mới phương pháp dạy học, Potsdam - Hà Nội;

3.Trần Việt Dũng (2013), Một số suy nghĩ về năng lực sáng tạo và phương hướng phát huy năng lực sáng tạo của con người Việt Nam hiện nay, số 49 (trang 160 – 169);

4. Đảng Cộng sản Việt Nam (2011), Văn kiện Đại hội Đại biểu toàn quốc lần thứ XI, Nxb Chính trị Quốc gia, Hà Nội;

5. Hà Mỹ Hạnh (2016), Phát triển năng lực hoạt động xã hội cho sinh viên sư phạm khu vực miền núi phía bắc trong đào tạo theo học chế tín chỉ, Nxb Đại học Thái Nguyên;

6. Huỳnh Văn Sơn (2009), Tâm lí học sáng tạo, Nxb Giáo dục Việt Nam, Hà Nội;

7. Nguyễn Quang Uẩn (chủ biên) (2005), Tâm lí học đại cương, Nxb Đại học Quốc gia Hà Nội;

8. Nguyễn Quang Uẩn, Trần Trọng Thuỷ (2009), Tâm lý học đại cương, Nxb Đại học Sư phạm;

9. Weiner, F.E (2011), comparative performance measurement in schools, Weinhei and Basejl: Beltz Verlag, pp. 17 - 31.

Published

2020-12-08

How to Cite

Hà Mỹ H. (2020). Developing creative ability for pedagogical students. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 4(9), 63–68. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2018/187

Issue

Section

Humanities and Social Sciences