Introduce the direction of rehabilitation studies for children with autism spectrum disorders
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/246Keywords:
Rehabilitation; autism spectrum disorders; intervention; psychotherapy; autistic children.Abstract
The article introduces the research directions in functional rehabilitation for children with autism spectrum disorder both in the world and in Vietnam, thereby providing an overview of typical intervention measures and methods applied. There has been a positive influence on the effectiveness of education and rehabilitation for children with developmental disorders in general and autistic children in particular.
Downloads
References
Tiếng Việt
1. Bảng phân loại bệnh quốc tế ICD-10.
2. Bệnh viện phục hồi chức năng Hương Sen (2019), Đánh giá kết quả phục hồi chức năng cho trẻ em rối loạn phổ tự kỷ tại tỉnh Tuyên Quang, Đề tài cấp tỉnh. Mã số: ĐT 05-2016
3. Bộ Y Tế (2009), Tài liệu số 15 “Phục hồi chức năng trẻ tự kỷ” trong Bộ tài liệu “Phục hồi chức năng dựa vào cộng đồng” ban hành kèm theo Quyết định số 1213/QĐ-BYT ngày 15/4/2009.
4. Bộ Y tế (2014), Tài liệu hướng dẫn chẩn đoán điều trị chuyên ngành phục hồi chức năng kèm theo QĐ số 3109/QĐ-BYT ngày 19/8/2014 về việc ban hành tài liệu chuyên môn “Hướng dẫn chẩn đoán điều trị chuyên ngành phục hồi chức năng”
5. Đại học Y Hà Nội (2010), Tài liệu Vật lý trị liệu phục hồi chức năng - Nhà xuất bản Y học Hà Nội 2010.
6. Nguyễn Thị Hương Giang (2012), “Nghiên cứu phát hiện sớm tự kỷ bằng M – CHAT 23, đặc điểm dịch tễ-lâm sàng và can thiệp sớm phục hồi chức năng cho trẻ nhỏ tự kỷ”, Luận án Tiến sỹ, Trường Đại học Y Hà Nội.
7. Phạm Trung Kiên (2013), “Nghiên cứu tỉ lệ hiện mắc tự kỷ và các yếu tố liên quan ở trẻ em tỉnh Thái Nguyên và đánh giá kết quả điều trị”. Đề tài cấp bộ. Mã số B2012-TN04-01.
Tiếng Anh
8. Amsbary, J., & AFIRM Team. (2017), Naturalistic intervention. Chapel Hill, NC: National Professional Development Center on Autism Spectrum Disorder, FPG Child Development Center, University of North Carolina. Retrieved from http://afirm.fpg.unc.edu/naturalistic-intervention.
9. Lynn Kern Koegen (2010), Improving Motivation for Academics in Children with Autism, J Autism Dev Disord 40: 1057-1066.
10. http://www.autism-help.org/points-refrigerator-mothers.htm
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.