Introduce the direction of rehabilitation studies for children with autism spectrum disorders

Authors

  • The Ma Ngoc Tan Trao University

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/246

Keywords:

Rehabilitation; autism spectrum disorders; intervention; psychotherapy; autistic children.

Abstract

The article introduces the research directions in functional rehabilitation for children with autism spectrum disorder both in the world and in Vietnam, thereby providing an overview of typical intervention measures and methods applied. There has been a positive influence on the effectiveness of education and rehabilitation for children with developmental disorders in general and autistic children in particular.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Tiếng Việt

1. Bảng phân loại bệnh quốc tế ICD-10.

2. Bệnh viện phục hồi chức năng Hương Sen (2019), Đánh giá kết quả phục hồi chức năng cho trẻ em rối loạn phổ tự kỷ tại tỉnh Tuyên Quang, Đề tài cấp tỉnh. Mã số: ĐT 05-2016

3. Bộ Y Tế (2009), Tài liệu số 15 “Phục hồi chức năng trẻ tự kỷ” trong Bộ tài liệu “Phục hồi chức năng dựa vào cộng đồng” ban hành kèm theo Quyết định số 1213/QĐ-BYT ngày 15/4/2009.

4. Bộ Y tế (2014), Tài liệu hướng dẫn chẩn đoán điều trị chuyên ngành phục hồi chức năng kèm theo QĐ số 3109/QĐ-BYT ngày 19/8/2014 về việc ban hành tài liệu chuyên môn “Hướng dẫn chẩn đoán điều trị chuyên ngành phục hồi chức năng”

5. Đại học Y Hà Nội (2010), Tài liệu Vật lý trị liệu phục hồi chức năng - Nhà xuất bản Y học Hà Nội 2010.

6. Nguyễn Thị Hương Giang (2012), “Nghiên cứu phát hiện sớm tự kỷ bằng M – CHAT 23, đặc điểm dịch tễ-lâm sàng và can thiệp sớm phục hồi chức năng cho trẻ nhỏ tự kỷ”, Luận án Tiến sỹ, Trường Đại học Y Hà Nội.

7. Phạm Trung Kiên (2013), “Nghiên cứu tỉ lệ hiện mắc tự kỷ và các yếu tố liên quan ở trẻ em tỉnh Thái Nguyên và đánh giá kết quả điều trị”. Đề tài cấp bộ. Mã số B2012-TN04-01.

Tiếng Anh

8. Amsbary, J., & AFIRM Team. (2017), Naturalistic intervention. Chapel Hill, NC: National Professional Development Center on Autism Spectrum Disorder, FPG Child Development Center, University of North Carolina. Retrieved from http://afirm.fpg.unc.edu/naturalistic-intervention.

9. Lynn Kern Koegen (2010), Improving Motivation for Academics in Children with Autism, J Autism Dev Disord 40: 1057-1066.

10. http://www.autism-help.org/points-refrigerator-mothers.htm

Published

2020-12-08

How to Cite

Mã Ngọc T. (2020). Introduce the direction of rehabilitation studies for children with autism spectrum disorders. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 5(12), 103–110. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/246

Issue

Section

Humanities and Social Sciences