Some characteristics of grammatical iterations in To Huu's poetry

Authors

  • Phuong Thuy Vi
  • Manh Tien Nguyen

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/257

Keywords:

Associated units, iteration, grammatical iterations, poetry, literature.

Abstract

The paper presents the results of the survey about To Huu’s poetry in term of visible structure.

As poetry lines are identified as the associated units in a poetry, the article has described and clarified the grammatical iteration characteristics of To Huu’s poetry in three different aspects: structure (with full iteration, redundant iteration, missing iteration, and other type of iterations); the number of iterations (single iteration and complex iteration); and features (sequential iteration and alternate iteration).

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Diệp Quang Ban (1998), Văn bản và liên kết trong tiếng Việt, NXB Giáo dục, Hà Nội.

2. Nguyễn Phan Cảnh (2001), Ngôn ngữ thơ, Nxb Văn hóa thông tin, Hà Nội.

3. Đỗ Hữu Châu (1981), Từ vựng - ngữ nghĩa tiếng Việt, Nxb Giáo dục, Hà Nội.

4. Nguyễn Thiện Giáp, Đoàn Thiện Thuật, Nguyễn Minh Thuyết (2003), Dẫn luận ngôn ngữ học, NXB GD, Hà Nội.

5. Lê Bá Hãn, Trần Đình Sử, Nguyễn Khắc Phi (2004), Từ điển thuật ngữ Văn học,NXB Giáo dục, Hà Nội.

6. Lê Thị Hoàn (2011) Đối trong thơ Tố Hữu, luận văn thạc sĩ, ĐHSP-ĐHTN.

7. Nguyễn Thị Thúy Hồng (2010), Tính hội thoại trong thơ Tố Hữu, luận văn thạc sĩ, ĐHSP-ĐHTN.

8. Tố Hữu (2008) , Toàn tập – Thơ ca – Văn học

9. Đinh Trọng Lạc, Nguyễn Thái Hòa (2004), Phong cách học tiếng Việt, NXB GD, Hà Nội.

10. Nguyễn Văn Lộc (chủ biên) (2017), Nguyễn Mạnh Tiến, Ngữ pháp tiếng Việt, NXB GD Việt Nam, Hà Nội.

11. Hoàng Phê (chủ biên) (1997), Từ điển tiếng Việt, NXB Đà Nẵng.

12. Trần Ngọc Thêm (1985), Hệ thống liên kết văn bản tiếng Việt, NXB Khoa học xã hội, Hà Nội.

Published

2020-12-08

How to Cite

Vi, . P. T., & Nguyễn, M. T. (2020). Some characteristics of grammatical iterations in To Huu’s poetry. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 5(11), 50–56. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/257

Issue

Section

Humanities and Social Sciences