Factors affect the nutritional motivation of the nursing teachers in the period of industrial network 4.0

Authors

  • Huong Tran Thu Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định
  • Xuan Dung Nguyen Thi Trường Đại học Điều dưỡng Nam Định

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/273

Keywords:

Working motivation; nursing teachers; needs; measures to create motivation

Abstract

Nursing teachers are laborers with peculiarities of teaching, and professional practice related to issues of care and protection of public health. Factors, such as material needs, the spirit, the raising level, the remuneration always affect to their working motivation. When determining the right influencing factors, there are measures to create motivation for the teachers to improve the quality of teaching and meet the increasingly high requirements from The Industrial Revolution 4.0. This is the important work of the manager and the University Council.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Trần Kim Dung (2011), Giáo trình Quản trị nguồn nhân lực, NXB. Giáo dục Hà Nội.

2. Vũ Dũng (2009), Tâm lý học quản lý, NXB. Đại học Sư phạm Hà Nội.

3. Nguyễn Vân Điểm, Nguyễn Ngọc Quân (2007), Giáo trình Quản trị nguồn nhân lực, NXB. Đại học kinh tế Quốc dân Hà Nội.

4. TS. Hồ Bá Thâm (2004), Động lực và tạo động lực phát triển xã hội, Nhà xuất bản Chính trị Quốc gia, Hà Nội.

5. Thông tư liên tịch số 26/2015/TTLT-BYT-BNV ngày 07 tháng 10 năm 2015 của Bộ Y tế và Bộ Nội vụ Quy định mã số, tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp điều dưỡng, hộ sinh, kỹ thuật y.

6. Thông tư liên tịch số 36/2014/TTLT-BGDĐT-BNV ngày 28 tháng 11 năm 2014 của Bộ Giáo dục và Đào tạo và Bộ Nội vụ, Quy định mã số và tiêu chuẩn chức danh nghề nghiệp viên chức giảng dạy trong các cơ sở giáo dục đại học công lập.

Published

2020-12-08

How to Cite

Trần Thu H., & Nguyễn Thị X. D. (2020). Factors affect the nutritional motivation of the nursing teachers in the period of industrial network 4.0. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 5(12), 55–59. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/273

Issue

Section

Humanities and Social Sciences