Methods to improve the quality of teaching life skills integration for elementary students
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/278Keywords:
Life skills; integrated teaching; primary student; methodsAbstract
In the era of technology revolution 4.0, primary students are exposed to society very soon, so educating life skills for children is really necessary. Teaching integrates basic life skills for elementary school students in class and activities, extracurricular experiences not only bring health benefits but also help children to consciously master themselves, living positively and towards healthy things for yourself and society. In order to well fulfill these requirements, it is necessary to take measures to improve the quality of life skills integration teaching for elementary students. Schools, teachers and other educational forces need to have coordinate coordination to facilitate primary school students to experience real life in order to create a living, developing qualities and life skills as a foundation for personality development.
Downloads
References
1. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chương trình giáo dục phổ thông – Chương trình tổng thể, 2017.
2. Nguyễn Văn Cường – Bernd Meier, Lý luận dạy học hiện đại – cơ sở đổi mới mục tiêu, nội dung và phương pháp dạy học, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội, 2014.
3. Nguyễn Anh Dũng (chủ nhiệm), Phương án thực hiện quan điểm tích hợp trong phát triển chương trình giáo dục phổ thông Việt Nam giai đoạn sau năm 2015, Đề tài NCKH cấp Bộ, mã số: B2011-07NV, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, 2013.
4. Nguyễn Văn Đản, Tổ chức hoạt động học, Nxb Giáo dục Việt Nam, Hà Nội, 2012.
5. Nguyễn Đức Minh (chủ biên), Dương Văn Hưng, Trần Hải Toàn, Đổi mới đánh giá kết quả giáo dục học sinh tiểu học, Nxb Giáo dục Việt Nam, Hà Nội, 2015.
6. Life Skills Education for Children and Adolescents in Schools, World Health Organization, 1997.
7. Thông tư số 04/2014/TT-BGDĐT do Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành ngày 28/2/2014 về việc ban hành quy định quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động giáo dục ngoài giờ chính khóa.
8. Bùi Hiển (2013), Từ điển Giáo dục học, Nhà xuất bản Từ điển Bách Khoa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.