The beauty of Vietnamese through artistic language in Nguyen Du's Truyen Kieu

Authors

  • Đồng Lê Sỹ Trường Đại học Thủ Dầu Một

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/288

Keywords:

Truyen Kieu, Nguyen Du, Vietnamese, Nom poem's story

Abstract

Until now, it can be said that the researchers have approached Nguyen Du's Truyen Kieu in almost aspects, those are linguistic aspects, such as phonetics, vocabulary, semantics, and syntax. Therefore, in this article, we are not aiming to redraw the structure of artistic language of Truyen Kieu, we only focus on clarifying the beauty of Vietnamese, that the structure of the artistic language of the Truyen Kieu in two aspects: phonetics - melody, and vocabulary – polyphony.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Đào Duy Anh (1997). Từ điển Truyện Kiều. Hà Nội: Nxb Khoa học Xã hội.

2. Đặng Thị Thu Hiền (2011), Ý nghĩa biểu trưng của gió (phong) và các biểu thức chứa gió trong Truyện Kiều, Tạp chí Ngôn ngữ, số10. tr. 74 – 80.

3. Huỳnh Như Phương (2017), Tác phẩm và thể loại văn học, Nxb ĐHQG. TP.HCM, tr. 33-36.

4. Nguyễn Tường Tam (1924), Mấy lời bình luận về văn chương Truyện Kiều. Tạp chí Nam Phong, số 79, Tr. 30 – 36.

5. Lý Toàn Thắng (2006), Luật bằng trắc trong Truyện Kiều. Tạp chí Ngôn ngữ, Số 6, tr. 27 – 41.

6. Phạm Công Thiện (1996), Mười ý nghĩa trong sáu chữ đầu tiên của Truyện Kiều, in trong Nguyễn Du, Đại thi hào dân tộc. Viện Triết lí Việt Nam và Triết học thế giới, U.S.A. 1996. Tr. 32 – 38. Dẫn theo Lê Xuân Lít. 200 năm nghiên cứu bàn luận Truyện Kiều. Hà Nội: Nxb Giáo Dục.

7. Phan Thị Huyền Trang (2007), Những liên tưởng ngữ nghĩa của từ hoa trong Truyện Kiều¬ - Nguyễn Du. Tạp chí Ngôn ngữ, số 11. tr. 68 – 77.

8. Nhiều tác giả (2000), Từ điển tiếng Việt. Đà Năng: Nxb Đà Nẵng.

Published

2021-04-07

How to Cite

Lê Sỹ, Đồng . (2021). The beauty of Vietnamese through artistic language in Nguyen Du’s Truyen Kieu. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 5(14), 36–41. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/288

Issue

Section

Humanities and Social Sciences