Some methods to practice reading music skill for secondary school students in Tuyen Quang School
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/322Keywords:
reading music; secondary school student; teacher; teaching methods; reading music skill.Abstract
In order to achieve the goal and mission of the music at Secondary School, we must create a "certain level of Music Culture", including knowledge, minimun practical competence, and sensory competence about music for students. Therefore, it is imperative that the direct teacher in the classroom has to invest in appropriate time to explore and research in order to find the optimal methods in the process of organizing
learning activities for children.
Currently, most secondary school students in Tuyen Quang School (TSE) study the Reading music subject (RMS), they are not good, limited in basic reading music skills.
This article gave some methods to train students to practice reading music, such as, high level reading, expressing the length and rhythm; percussion; nuanced reading ...
to help the secondary school students in Tuyen Quang school to learn reading music subject more effectively.
Downloads
References
1. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 6, Nxb Giáo dục Việt Nam.
2. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 7, Nxb Giáo dục Việt Nam. H.T.T.Linh/ No.16_June 2020|p.55-60
3. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 8, Nxb Giáo dục Việt Nam.
4. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 9, Nxb Giáo dục Việt Nam.
5. Đắc Quỳnh (2003), Xướng âm Tập I, Xướng âm Tập II, Trường Cao đẳng Sư phạm Nhạc họa TW.
6. Hoàng Long, Hoàng Lân (2010), Phương pháp dạy học âm nhạc, Nxb Đại học Sư phạm;
7. Hoàng Long, Hoàng Lân (2012), Giáo trình Âm nhạc và phương pháp dạy học âm nhạc, Nxb Đại học Sư phạm;
8. Phạm Tú Hương (2004), Giáo trình Lý thuyết âm nhạc cơ bản, Nxb Đại học Sư phạm Hà Nội;
9. Trịnh Hoài Thu (2011), Phương pháp dạy học Ký xướng âm trong đào tạo giáo viên Âm nhạc phổ thông, Nxb Âm nhạc, Hà Nội;
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.