Some methods to practice reading music skill for secondary school students in Tuyen Quang School

Authors

  • Thuy Linh Ha Thi Tan Trao University

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/322

Keywords:

reading music; secondary school student; teacher; teaching methods; reading music skill.

Abstract

In order to achieve the goal and mission of the music at Secondary School, we must create a "certain level of Music Culture", including knowledge, minimun practical competence, and sensory competence about music for students. Therefore, it is imperative that the direct teacher in the classroom has to invest in appropriate time to explore and research in order to find the optimal methods in the process of organizing
learning activities for children.
Currently, most secondary school students in Tuyen Quang School (TSE) study the Reading music subject (RMS), they are not good, limited in basic reading music skills.
This article gave some methods to train students to practice reading music, such as, high level reading, expressing the length and rhythm; percussion; nuanced reading ...
to help the secondary school students in Tuyen Quang school to learn reading music subject more effectively.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 6, Nxb Giáo dục Việt Nam.

2. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 7, Nxb Giáo dục Việt Nam. H.T.T.Linh/ No.16_June 2020|p.55-60

3. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 8, Nxb Giáo dục Việt Nam.

4. Bộ Giáo dục và Đào tạo ((2019), Âm nhạc và Mĩ thuật 9, Nxb Giáo dục Việt Nam.

5. Đắc Quỳnh (2003), Xướng âm Tập I, Xướng âm Tập II, Trường Cao đẳng Sư phạm Nhạc họa TW.

6. Hoàng Long, Hoàng Lân (2010), Phương pháp dạy học âm nhạc, Nxb Đại học Sư phạm;

7. Hoàng Long, Hoàng Lân (2012), Giáo trình Âm nhạc và phương pháp dạy học âm nhạc, Nxb Đại học Sư phạm;

8. Phạm Tú Hương (2004), Giáo trình Lý thuyết âm nhạc cơ bản, Nxb Đại học Sư phạm Hà Nội;

9. Trịnh Hoài Thu (2011), Phương pháp dạy học Ký xướng âm trong đào tạo giáo viên Âm nhạc phổ thông, Nxb Âm nhạc, Hà Nội;

Published

2021-04-07

How to Cite

Hà Thị, T. L. (2021). Some methods to practice reading music skill for secondary school students in Tuyen Quang School. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 6(16), 55–60. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/322

Issue

Section

Humanities and Social Sciences