Exploiting arithmetical properties related to numeral mathematical problems in student olympic exams
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/333Keywords:
Sequence of numbers, limit, arithmetics, square number, student.Abstract
he sequence of numbers is one of the subjects in the analytic program of the Mathematics Pedagogical University, it is a basic subject in teaching contents for the Olympic of Maths students in colleges and universities. The problems of sequence’s number helps students understand more about the functions, the distribution rules of
numbers, the properties of the infinitely small, infinitely great,... In this article, the author summarizes a number of problems related to the sequence of number to develop students' learning and research capacity
Downloads
References
1. Phan Huy Khải, Các chuyên đề số học bồi dưỡng học sinh giỏi Toán - Chuyên đề Số học và dãy số, Nxb Giáo dục, 2016 (tái bản).
2. Bộ Giáo dục và Đào tạo - Hội Toán học Việt Nam, Tuyển tập 30 năm Tạp chí Toán học và Tuổi trẻ, Nxb Giáo dục, 2013 (tái bản).
3. Nguyễn Xuân Liêm (1997), Giải tích tập 1, Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.
4. Trần Đức Long - Nguyễn Đình Sang - Nguyễn Viết Triều Tiên - Hoàng Quốc Toàn (2008), Bài tập giải tích tập I, Nhà xuất bản ĐHQG Hà Nội, Hà Nội.
5. Trần Đức Long - Nguyễn Đình Sang - Hoàng Quốc Toàn (2009), Bài tập giải tích tập II, Nhà xuất bản ĐHQG Hà Nội, Hà Nội.
6. Nguyễn Đình Trí (chủ biên) - Tạ Văn Đĩnh - Nguyễn Hồ Quỳnh (2001), Bài tập toán cao cấp tập hai, Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.
7. W.J.Kaczkor - M.T.Nowak (Người dịch: Đoàn Chi), Bài tập Giải tích 1, Nxb Đại học Sư phạm, 2003.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.