Exploiting arithmetical properties related to numeral mathematical problems in student olympic exams

Authors

  • Thieu Trang Le Tan Trao University
  • Hong Hai Duong thi Tan Trao University

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/333

Keywords:

Sequence of numbers, limit, arithmetics, square number, student.

Abstract

he sequence of numbers is one of the subjects in the analytic program of the Mathematics Pedagogical University, it is a basic subject in teaching contents for the Olympic of Maths students in colleges and universities. The problems of sequence’s number helps students understand more about the functions, the distribution rules of
numbers, the properties of the infinitely small, infinitely great,... In this article, the author summarizes a number of problems related to the sequence of number to develop students' learning and research capacity

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Phan Huy Khải, Các chuyên đề số học bồi dưỡng học sinh giỏi Toán - Chuyên đề Số học và dãy số, Nxb Giáo dục, 2016 (tái bản).

2. Bộ Giáo dục và Đào tạo - Hội Toán học Việt Nam, Tuyển tập 30 năm Tạp chí Toán học và Tuổi trẻ, Nxb Giáo dục, 2013 (tái bản).

3. Nguyễn Xuân Liêm (1997), Giải tích tập 1, Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.

4. Trần Đức Long - Nguyễn Đình Sang - Nguyễn Viết Triều Tiên - Hoàng Quốc Toàn (2008), Bài tập giải tích tập I, Nhà xuất bản ĐHQG Hà Nội, Hà Nội.

5. Trần Đức Long - Nguyễn Đình Sang - Hoàng Quốc Toàn (2009), Bài tập giải tích tập II, Nhà xuất bản ĐHQG Hà Nội, Hà Nội.

6. Nguyễn Đình Trí (chủ biên) - Tạ Văn Đĩnh - Nguyễn Hồ Quỳnh (2001), Bài tập toán cao cấp tập hai, Nhà xuất bản Giáo dục, Hà Nội.

7. W.J.Kaczkor - M.T.Nowak (Người dịch: Đoàn Chi), Bài tập Giải tích 1, Nxb Đại học Sư phạm, 2003.

Published

2021-04-07

How to Cite

Lê, T. T., & Dương Thị, H. H. (2021). Exploiting arithmetical properties related to numeral mathematical problems in student olympic exams. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 6(16), 110–115. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/333

Issue

Section

Natural Science and Technology