Supplementing practical mathematic exercises in teaching math subject for students who are studying mathematic degree in teacher training college
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2015/53Keywords:
mathematic esxercises; practical content; mathematic pedagogic studentsAbstract
Math as well as other science subjects are arisen from practice and base on pratice for the development of motivation, and they come back to serve the purpose of addressing practical issues. This is one of foundations for mathemaric teaching and learning in conjunction with practice. The preparation and application mathematic knowledge into practice for mathematic students are essential to implement this area in teaching Math subject in high schools. In this paper, we present principles and trends of practical teaching in Math subject and propose some posibilities that can apply practical mathematic exercises into teaching process for students who are studying mathematic degree in teacher training colleges.
Downloads
References
1. R. Courant và H. Robbins, Toán học là gì - Tập 1 (người dịch: Hàn Liên Hải), Nxb Khoa học kỹ thuật, H. 1984.
2. Nguyễn Bá Kim (2006), Phương pháp day học môn Toán, Nxb ĐHSP.
3. Trần Luận (2011), “Một số suy nghĩ về chương trình và sách giáo khoa môn Toán PTTH ở nước ta từ cải cách đến đổi mới và những đề xuất cho chương trình sau năm 2015”, Kỷ yếu Hội thảo Quốc gia về giáo dục Toán học ở trường phổ thông, Nxb Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
4. Trần Vui (2008), “Đánh giá hiểu biết Toán cho học sinh 15 tuổi”, Chương trình đánh giá học sinh Quốc tế (PISA), Nxb Giáo dục, Hà Nội.
5. Chương trình THCS các môn Toán, Tin học (Ban hành kèm theo Quyết định số 03/2002/QĐ - Bộ GD & ĐT ngày 24 tháng 1 năm 2002 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo), NXB Giáo dục, Hà Nội.
6. PISA (Programme for International Student Assessment), Tài liệu Trung tâm nghiên cứu GDPT- Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, H. 6/2009.
7. Tao Hong, Application of Math in Real Life, Department of Physics and Astronomy, The Jhons Hopkins University. https://www.wiziq.com/tutorial/564-Application-of-Math-in-Real-Life
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.