Family situation and adaption of of 5-6 year old children in preparing activities for going to Primary school
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/60Keywords:
family situation, adaptation, activity, prepare, primary schoolAbstract
Family situation is the most important factor in various factors affecting the preparing activities for going to Primary school. There are so many elements in family situation, the first
importance is the common activities and parent concerns for their children, the second are family environment and relationships, the last one is family income. In addition, parents have to
understand that preparing activities for going to Primary school affect so much the adaptive behaviour of children. These elements play different roles but have a reciprocal relation affecting the adaptive behaviours of 5-6 years old children.
Downloads
References
1. Collete Gray và Macblain (2014), Các lý thuyết học tập về trẻ em, Hiếu Tân dịch, Nhà xuất bản Hồng Đức, Hà Nội.
2. Vũ Dũng (2012). Thích ứng xã hội của nhóm xã hội yếu thế ở nước ta hiện nay. Nxb Từ điển bách khoa.
3. Phạm Thị Đức (1991). Chuẩn bị tâm lý cho trẻ vào lớp 1. Tạp chí nghiên cứu giáo dục, số tháng 12.
4. Lê Minh Nguyệt (2012), Sự tương tác giữa cha mẹ và con với sự phát triển tâm lý của trẻ em, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
5. Quyết định 239/QĐ-TTG của Thủ tướng Chính phủ ngày 09/02/2010, Quyết định phê duyệt đề án Phổ cập giáo dục mầm non cho trẻ 5 tuổi giai đoạn 2010-2015.
6. Trần Thị Ngọc Trúc (2008). Cần chuẩn bị những gì cho trẻ vào lớp một, Nxb tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh.
7. Nguyễn Ánh Tuyết (1999). Chuẩn bị cho trẻ 5 tuổi vào trường phổ thông, Nxb Giáo dục, Hà Nội.
8. Nguyễn Ánh Tuyết (2014). Tâm lý học trẻ em lứa tuổi mầm non, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.