Expressions of behaviour adaption of children aged 5-6 years old in the prepatory activities before going to the primary school
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/241Keywords:
Adaption; behaviour; activity; school.Abstract
The reasearch was conducted on 370 participants including: 120 preschoolers aged 5-6 years old; 110 pre-school teachers; 120 parents of 120 children and 20 experts in the field of kindergarten education at 16 kindergartens in Tuyen Quang
The research conducted a survey in 16 preschools in Tuyen Quang province and have showed that: The impressions of behaviour adaption was at average level. Of which, expressions in daily activities was accessed at the highest level, expressions in playing activities was at second, and the lowest level is expressions in learning activities.
Levels and expressions of behaviour adaption of children occurred constanly with different changes at different stage.
Downloads
References
1. Vũ Dũng (2012), Thích ứng xã hội của nhóm xã hội yếu thế ở nước ta hiện nay, Nxb Từ điển bách khoa;
2. Phạm Thị Đức (1991), Chuẩn bị tâm lý cho trẻ vào lớp 1, Tạp chí nghiên cứu giáo dục, số tháng 12;
3. Dương Thị Diệu Hoa (chủ biên) (2012), Giáo trình Tâm lý học phát triển, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội;
4. Ngô Công Hoàn (1995), Tâm lý học trẻ em, tập I; II, Trường CĐSP NTMG TWI, Hà Nội;
5. Quyết định 239/QĐ-TTG của Thủ tướng Chính phủ ngày 09/02/2010, Quyết định phê duyệt đề án Phổ cập giáo dục mầm non cho trẻ 5 tuổi giai đoạn 2010-2015;
6. Trần Thị Ngọc Trúc (2008), Cần chuẩn bị những gì cho trẻ vào lớp một, Nxb tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh;
7. Nguyễn Ánh Tuyết (1999), Chuẩn bị cho trẻ 5 tuổi vào trường phổ thông, Nxb Giáo dục, Hà Nội;
8. Vũ Thị Kiều Trang (2016), Nghiên cứu sự thích ứng của trẻ 5-6 tuổi trong các hoạt động chuẩn bị đến trường phổ thông, Luận án Tiến sĩ Tâm lí học, Hà Nội.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.