Theories of developing learning communicative environment for pedagogy students at universities

Authors

  • Thi Cuc Doan

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/63

Keywords:

communication, development communication environment, communication learning

Abstract

Students’ learning communicative environment affects directly the content of communication, forms of communication, effectivenes of communication and the maturity of students’ personality.
Therefore, it contributes to improve the quality of training at universities and meets the requirements of high-quality human resources for the country in the period of renovation. The aricle mentions and analyzes some theoretical issues of developing learning communicative environment
such as some studies on developing learning communicative environment, concept, purpose, characteristics as well as the ways and methods to develop learning communicative environment for pedagogy students.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Nguyễn Thị Thanh Bình (1996), Nghiên cứu một số trở ngại tâm lý trong giao tiếp của sinh viên đối với học sinh khi thực tập tốt nghiệp, Luận án tiến sĩ, trường Đại học Sư phạm Hà Nội.

2. Vũ Hoàng Hiếu, Nguyễn Thị Huệ, Đinh Mỹ Linh, Vũ Thành Long, Nguyễn Thị Phương Châm (2012), Một số vấn đề về văn hóa mạng hiện nay (Internet: Mạng xã hội và sự thể hiện bản sắc), Đề tài khoa học cấp Bộ, Viện Khoa học xã hội Việt Nam.

3. Đặng Thành Hưng (2004), Hệ thống kĩ năng học tập hiện đại, Tạp chí Giáo dục, (278), tr. 25-27.

4. Trịnh Quốc Lập, Bùi Thị Mùi (2013), “Xây dựng môi trường học tập của SV trong lớp học theo học chế tín chỉ”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học toàn quốc “Tâm lý học và vấn đề cải thiện môi trường giáo dục hiện nay” do Hội khoa học tâm lý- giáo dục Việt Nam tổ chức tại Cần Thơ, tr. 92-95.

5. Nguyễn Văn Lũy, Lê Quang Sơn (2014), Giáo trình Giao tiếp sư phạm, NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.

6. Ngô Giang Nam (2012), Nghiên cứu đặc điểm giao tiếp học sinh tiểu học nông thôn miền núi, Báo cáo tổng kết đề tài cấp Bộ, mã số B2010 - TN03 -15.

7. Nguyễn Bảo Hoàng Thanh, Lê Thanh Huy (2010), “Phương pháp soạn đề cương chi tiết môn học sử dụng trong dạy học ở các trường Đại học đào tạo theo học chế tín chỉ với sự hỗ trợ của E-learning”, Tạp chí Khoa học và Công nghệ, Đại học Đà Nẵng, Số 5(40), tr. 275-283

8. Trần Đình Thích (2010), Văn hóa giao tiếp trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm, Thành phố Hồ Chí Minh.

9. Angela Cora Garcia, Alecea I. Standlee Jennifer Bechkoff and Yan Cui (2009), Ethnographic Approaches to the Internet and Computer, Mediated Communication.

10. Denise Carter (2005), Living in Virtual communities: an ethnography of human relationships in cyberspace, National University of Singapore.

11. Brian Wilson (2006), Ethnography, the Internet, and Youth Culture: Strategies for Examining Social Resistance and "Online-Offline" Relationships ,Cyberculture and New Media , Francisco J. Ricardo edited 2009. Tiếng Nga

12. Сферы общения как лингвометодическая категория (1997), Исчисление сфер общения//Лингвистические и лингвометодические основы обучения русскому языку как иностраному (к 30-летию ФПК), Сб. статей. Москва, Изд-во РУДН. 1997.- с. 94-105.

Published

2021-04-07

How to Cite

Đoàn, T. C. (2021). Theories of developing learning communicative environment for pedagogy students at universities . SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 2(2), 64–71. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/63

Issue

Section

Humanities and Social Sciences