DESIGN EXPERIENCE ACTIVITIES IN LOCAL TRADE VILLAGE TO IMPROVE THE QUALITY OF EARLY TEACHER TRAINING AT NAM DINH TEACHER’S TRAINING COLLEGE
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2022/817Keywords:
Keywords: experiential activities, locality, preschool teachers, craft villages, teacher trainingAbstract
Currently, the organization of experiential activities in the direction of exploiting local and regional factors is being promoted thanks to advantages such as: exploiting and preserving natural and cultural values; high feasibility; close to learners... To improve the quality of preschool teacher training, Nam Dinh teacher’s training College has been strengthening the organization of experiential activities in the local craft village. In the article, the author The author proposed a process of designing experiential activities including 7 steps: Step 1: Select the topic of local cultural experience activities associated with the training program for preschool teachers; Step 2: Determine the objective of the activity; Step 3: Determine the content and methods, means and forms of activities; Step 4: Make a plan; Step 5: Design details of activities on paper; Step 6: Check, adjust and complete the operation program; Step 7: Evaluate process performance. The author has used an example of designing experiential activities in the Nghia Chau hat-making village of Nam Dinh province for students of preschool education.
Downloads
References
[1] Đào Thị Anh Lê (2018). Hoạt động trải nghiệm trong đào tạo giáo viên ở trường Cao đẳng Sư phạm Nam Định. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt (tháng 11/2008): tr 19-21.
[2] Đào Thị Anh Lê, Vũ Thị Thanh Hương, Phạm Thị Minh Tâm (2022). Nghiên cứu đề xuất một số hoạt động trải nghiệm văn hóa địa phương trong đào tạo GV mầm non tại trường Cao đẳng Sư phạm Nam Định. Đề tài nghiên cứu khoa học cấp khoa, Trường Cao đẳng Sư phạm Nam Định.
[3] Nguyễn Thị Liên (chủ biên, 2016). Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông. NXB Giáo dục, Hà Nội.
[4] Ngô Văn Nam (2021). Tăng cường hoạt động trải nghiệm cho trẻ ở trường mầm non qua hoạt động tạo hình bằng nguyên liệu sẵn có ở địa phương. Kỉ yếu Hội thảo khoa học Hướng tới đổi mới đào tạo và bồi dưỡng giáo viên mầm non đáp ứng yêu cầu thực tiễn. Trường Cao đẳng Sư phạm Nam Định (tháng 5/2021): tr 215-217.
[5] Đinh Thị Kim Thoa (2015). Xây dựng chương trình hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong chương trình giáo dục phổ thông mới. Kỉ yếu hội thảo Quốc tế, Học viện Quản lí giáo dục.
[6] Nguyễn Mạnh Tuấn, Hoàng Thị Phương (2017). Thực trạng tổ chức hoạt động trải nghiệm cho trẻ ở trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt (tháng 12/2017): tr 20-23.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.