The value of theory and practice in A.X.Makarenko’s “Pedagogical song”
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/296Keywords:
Pedagogical song; A.X.Makarenko; Educational theory; Educational points; Educational practicesAbstract
Anton Xemionovich Makarenko là nhà lý luận và thực tiễn xuất sắc của nền giáo dục xã hội chủ nghĩa. Ông đã vận dụng sáng tạo lý luận Macxit vào thực tế để rút ra những kinh nghiệm làm phong phú cho lý luận giáo dục xã hội chủ nghĩa nói riêng và giáo dục nhân loại nói chung. "Bài ca sư phạm" là một trong những tác phẩm tiêu biểu của A.X.Makarenko. Tác phẩm chứa đựng ý nghĩa giáo dục to lớn, đồng thời là một bài ca hiện thực, trữ tình, ca ngợi sức mạnh tốt đẹp của tập thể, mối quan hệ giữa lợi ích cá nhân với lợi ích tập thể, lợi ích của toàn xã hội.
Downloads
References
1. Nguyễn Đình Chú, Nguyễn Hải Hà (2004), Chuyện Làng văn, NXB Giáo dục, Hà Nội.
2. Đỗ Hồng Chung, Nguyễn Kim Đính, Nguyễn Hải Hà, Hoàng Ngọc Hiến, Nguyễn Trường Lịch, Huy Liên (2009), Lịch sử văn học Nga, NXB Giáo dục, Hà Nội.
3. Lê Vinh Quốc (2013), Những trang sách nâng bước chân tôi, Chuyên mục “Quyển sách thay đổi cuộc đời”. Nguồn: https://tuổi trẻ.vn.
4. Bách khoa toàn thư mở Wikipedia.
5. Tác phẩm “Bài ca sư phạm” (1962), dịch giả Hướng Minh, NXB Văn hóa - Viện Văn học.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.