TỰ ĐÁNH GIÁ VỀ VIỆC THAM GIA THẢO LUẬN LUYỆN TẬP KỸ NĂNG NÓI TIẾNG ANH CỦA SINH VIÊN NĂM THỨ NHẤT TẠI TRƯỜNG ĐỊA HỌC KINH DOANH VÀ CÔNG NGHỆ HÀ NỘI

Các tác giả

  • Đặng Thanh Vân Trường Đại học Kinh doanh và Công nghệ Hà Nội

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1069

Từ khóa:

Self-assessment, motivational participation, English competency, effectiveness, language environments

Tóm tắt

Trong bốn kỹ năng chính của tiếng Anh, kỹ năng Nói tiếng Anh là một trong những kỹ năng rất quan trọng mà hầu hết người học ngôn ngữ phải thành thạo. Nghiên cứu định lượng mô tả được thực hiện với 69 đại diện sinh viên năm thứ nhất không chuyên tiếng Anh tại Trường Đại học Kinh doanh và Công nghệ Hà Nội trong học kỳ 2 năm học 2022 - 2023. Kết quả cho thấy hầu hết những người tham gia đều có trình độ tiếng Anh thấp, điều này sẽ là trở ngại khi sinh viên tham gia vào các bài học nói tiếng Anh. Tuy nhiên, mặc dù cảm thấy khó khăn khi tham gia vào các hoạt động thảo luận nhưng sinh viên vẫn muốn giảng viên trao cho họ nhiều cơ hội tham gia vào các hoạt động giao tiếp bằng tiếng Anh. Kết quả của nghiên cứu này được sử dụng làm tài liệu tham khảo hữu ích cho những người có liên quan.

Tải xuống

Dữ liệu tải xuống chưa có sẵn.

Tài liệu tham khảo

Bakar, N. I. A., Noordin, N., & Razali, A. B (2019). Improving oral communicative competence in English using project-based learning activities. English Language Teaching, 12(4), 73-84. https://doi.org/10.5539/elt.v12n4p73

Brown, H. D (2014). Principles of language learning and teaching (6th ed.). Pearson Education. p. 178.

Cronbach, L. J (1951). Coefficient alpha and the internal structure of tests. Psychometrika, 16, 297–334. https://doi.org/10.1007/BF02310555

` Dornyei, Z., & Taguchi, T. (2010). Questionnaires in Second Language Research: Construction, Administration and Processing (2nd ed.). New York: Routledge.

Dushi, G (2012) What are the advantages of discussion method of teaching, from https://www.preservearticles.com/education/what-are-theadvantages-of-discussion-method-of-teaching/18114

Ekmekçi, E (2016). Comparison of native and non-native English language teachers’ evaluation of EFL learners’ speaking skills: Conflicting or identical rating behaviour?

English Language Teaching, 9(5), 98 - 105. http://dx.doi.org/10.5539/elt.v9n5p98

Gomari, H. & Marshall D.(2017). From native-like selections to English academic performance: Exploring the knowledge base of English bilinguals. Iranian Journal of Language Teaching Research, 5(3), 129-150. https://doi.org/10.30466/IJLTR.2017.20308

Harmer, J (2007). How to Teach English: An Introduction to the Practice of English Language Teaching (2nd edition), Addison Wesley Longman Limited.

Hirst, N (2016). Using Pecha Kucha as formative assessment in two undergraduate modules. (Re)conceptualising "The right lines". Practitioner Research in Higher Education, 10(1), 140-155. https://ojs.cumbria.ac.uk/index.php/prhe/article/view/316

La, T. H (2011). Using discussion activities to increase motivation and speaking proficiency of second-year EFL students at Hanoi University of Business and Technology: An action research study, MA Thesis, Hanoi: ULIS, VNU.

Mengo, S (2016). The effect of discussion technique and English learning motivation toward students’ speaking ability. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan Missio, 8(1), 112-119. https://doi.org/10.36928/jpkm.v8i1.93

Nejad, A. M., & Mahfoodh, O. H. A. (2019). Assessment of Oral Presentations: Effectiveness of Self-, Peer-, and Teacher Assessments. International Journal of Instruction, 12(3), 615-632. https://doi.org/10.29333/iji.2019.12337a

Nguyen, T. H (2012), The use of role-play activities in improving speaking skills for the first year English major students at Hanoi University of Industry, MA Thesis, Hanoi: ULIS, VNU.

Ur, P (2012). A Course in English Language Teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781009024518.

Tải xuống

Đã Xuất bản

2025-01-16

Cách trích dẫn

Dang, V. (2025). TỰ ĐÁNH GIÁ VỀ VIỆC THAM GIA THẢO LUẬN LUYỆN TẬP KỸ NĂNG NÓI TIẾNG ANH CỦA SINH VIÊN NĂM THỨ NHẤT TẠI TRƯỜNG ĐỊA HỌC KINH DOANH VÀ CÔNG NGHỆ HÀ NỘI. TẠP CHÍ KHOA HỌC ĐẠI HỌC TÂN TRÀO, 10(3). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1069

Số

Chuyên mục

Khoa học Xã hội và Nhân văn