NHẬN THỨC CỦA GIÁO VIÊN TIẾNG ANH TIỂU HỌC VIỆT NAM VỀ DẠY VÀ HỌC CHỦ ĐỘNG
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2022/885Tóm tắt
Vietnamese educational system, including primary level, has experienced a renovation towards Active Teaching and Learning (ATL) approach, which aims at creating a friendly environment for students to fully develop their creativeness and pro-activeness to become independent learners. The application of ATL also fulfills the desire of education in Vietnam to move from traditional pedagogy to a student-centered approach to suit the needs of globalisation era. In this transformation journey, teachers play a prime role since they are policy implementers. This qualitative case study with seven teachers of a private primary school in Hanoi explores the perceptions of these teachers of ATL and point out the challenges that they face in employing ATL in their teaching practice. In-depth interviews with seven open-ended questions based on Weimer’s (2002) five theme framework of ATL characteristics were conducted and analysed under Casual Layered Analysis (Inayatullah, 2004). The results disclose that while the participants show a sense of support ATL, they still insist on their exclusive centre in the classroom. Moreover, the study discovers that teachers have a basic understanding about ATL, however, they are confused about how to adopt this approach in practice. Barriers prevent teachers from taking ATL into account come from many directions such as pressure from educational system, pressure from students’ parents or the lack of training. Implications of the study are categorized into three main types, which consist of theoretical, practical and policy implications. It is highly recommended that future studies can be conducted to investigate students’ perceptions of ATL to compare with teachers’ perceptions. This will help to reveal if there is any mismatch between teachers’ and students’ beliefs to contribute to the implementation of ATL in primary schools in Vietnam.
Tải xuống
Tải xuống
Đã Xuất bản
Cách trích dẫn
Số
Chuyên mục
Giấy phép
Tác phẩm này được cấp phép theo Giấy phép Quốc tế Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 .
Bài báo được xuất bản ở Tạp chí Khoa học Đại học Tân Trào được cấp phép theo giấy phép Ghi công - Chia sẻ tương tự 4.0 Quốc tế (CC BY-SA). Theo đó, các tác giả khác có thể sao chép, chuyển đổi hay phân phối lại các bài báo này với mục đích hợp pháp trên mọi phương tiện, với điều kiện họ trích dẫn tác giả, Tạp chí Khoa học Đại học Tân Trào và đường link đến bản quyền; nêu rõ các thay đổi đã thực hiện và các nghiên cứu đăng lại được tiến hành theo cùng một bản quyền.
Bản quyền bài báo thuộc về các tác giả, không hạn chế số lượng. Tạp chí Khoa học Tân Trào được cấp giấy phép không độc quyền để xuất bản bài báo với tư cách nhà xuất bản nguồn, kèm theo quyền thương mại để in các bài báo cung cấp cho các thư viện và cá nhân.
Mặc dù các điều khoản của giấy phép CC BY-SA không dành cho các tác giả (với tư cách là người giữ bản quyền của bài báo, họ không bị hạn chế về quyền hạn), khi gửi bài tới Tạp chí Khoa học Đại học Tân Trào, tác giả cần đáp ứng quyền của độc giả, và cần cấp quyền cho bên thứ 3 sử dụng bài báo của họ trong phạm vi của giấy phép.