CURRENT STATUS OF PROBLEM-SOLVING SKILLS EDUCATION FOR 5-6 YEAR OLD CHILDREN THROUGH EXPERIENTIAL ACTIVITIES IN SOME KINDERGARTENS IN TUYEN QUANG CITY
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1280Abstract
THỰC TRẠNG GIÁO DỤC KĨ NĂNG GIẢI QUYẾT VẤN ĐỀ CHO TRẺ 5-6 TUỔI THÔNG QUA HOẠT ĐỘNG TRẢI NGHIỆM Ở MỘT SỐ TRƯỜNG MẦM NON TRÊN ĐỊA BÀN THÀNH PHỐ TUYÊN QUANG
Downloads
References
A.V.Petorovski. (1982). Tâm lý học lứa tuổi và tâm lý học sư phạm. NXB Giáo dục.
Đinh Lan Anh (2019). Thực trạng giáo dục kĩ năng giải quyết vấn đề cho trẻ 5-6 tuổi trong trò chơi đóng vai có chủ đề ở một số trường mầm non tại Hà Nội. Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 9 năm 2019.
Donald J. Treffinger, P. P. (2003). Practice Problems of Creative Problem Solving. New York.
Trương Thị Hoa Bích Dung (2012). Hướng dẫn và rèn luyện kỹ năng sống cho trẻ mầm non. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phan Thị Thuý Hằng (2017). Các biện pháp phát triển kĩ năng giải quyết vấn đề cho trerb 5-6 tuổi thông qua hoạt động làm quen với toán. Tạp chí Giáo dục, Số 404, kì 2, tháng 4 năm 2017.
Đỗ Chiêu Hạnh. (2024). Tổng quan nghiên cứu về phát triển năng lực. Tạp chí khoa học quản lý giáo dục, 47-58.
J.D. Bransford, S. L. (2002). How to solve a problem. International university of Alliant, San Diego.
Larson, L. C. (1997). Problem-solving through problems. New York.
Lomov, B. (2000). Những vấn đề lý luận và phương pháp luận tâm lý học. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Phan Khắc Nghệ (2012). Một số biện pháp bồi dưỡng năng lực phát hiện và giải quyết vấn đề cho học sinh trong dạy sinh học. Tạp chí Giáo dục, số 285, tr 55-57.
Huỳnh Văn Sơn (2012). Phát triển kỹ năng mềm cho sinh viên Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh. NXB Giáo dục Việt Nam.
Whitten, S. a. (2005). Comprehension of text in problem solving- The psychology of problem solving,. Cambridge Unbiversity Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.