Assessing primary students based on approaching competency

Authors

  • Lan Tran Ngoc Hanoi National University of Education

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2015/74

Keywords:

assessment, primary students, competent-based approach, self-study, self-education

Abstract

In recent educational conferences, current an urgent issue regarding comprehensive teaching process is seriously discussed. These are criteria to assess students when shifting from contentbased approach to competent based approach; shifting from teaching process to self-study process; and how to self educate. There have many questions with different objectives such as: administrator, teachers, educational researchers, parents and learners. With urgent needs today, the trend of assessment needs to well develop three crucial functions, these are: operating and adjusting functions in teaching processs, development function and educational function. Therefore, in order to do that, it needs to focus on two aspects: assessing of virtue and assessing of competency through assessment of products in activities of knowledge forming and training skills based on standards of each subject and each specific educational activity.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Đặng Tự Ân - Nguyên Phó vụ trưởng Vụ Tiểu học (5/2013 tại Tam Đảo), Báo cáo triển khai mô hình trường học mới VNEN tại Việt Nam.

2. Nguyễn Công Khanh (8/2014 tại Hà Nội), “Đổi mới kiểm tra đánh giá học sinh phổ thông theo cách tiếp cận năng lực”, Hội thảo quốc gia về xây dựng chương trình giáp dục phổ thông.

3. Trần Ngọc Lan, Đề cương bài giảng chuyên đề tương đương: “Về kỹ thuật viết các dạng câu trắc nghiệm và ra đề kiểm tra đánh giá kết quả học tập môn Toán ở tiểu học”.

4. Lê Tiến Thành - Nguyên Vụ trưởng Vụ Tiểu học (tháng 5/2013 tại Tam Đảo), Báo cáo định hướng nâng cao năng lực quản lý lớp học trong mô hình trường học mới VNEN.

5. Tài liệu hội thảo (lưu hành nội bộ 12/2014), Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh.

Published

2021-04-06

How to Cite

Trần Ngọc L. (2021). Assessing primary students based on approaching competency. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 1(1), 41–45. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2015/74

Issue

Section

Humanities and Social Sciences