Assessing primary students based on approaching competency
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2015/74Keywords:
assessment, primary students, competent-based approach, self-study, self-educationAbstract
In recent educational conferences, current an urgent issue regarding comprehensive teaching process is seriously discussed. These are criteria to assess students when shifting from contentbased approach to competent based approach; shifting from teaching process to self-study process; and how to self educate. There have many questions with different objectives such as: administrator, teachers, educational researchers, parents and learners. With urgent needs today, the trend of assessment needs to well develop three crucial functions, these are: operating and adjusting functions in teaching processs, development function and educational function. Therefore, in order to do that, it needs to focus on two aspects: assessing of virtue and assessing of competency through assessment of products in activities of knowledge forming and training skills based on standards of each subject and each specific educational activity.
Downloads
References
1. Đặng Tự Ân - Nguyên Phó vụ trưởng Vụ Tiểu học (5/2013 tại Tam Đảo), Báo cáo triển khai mô hình trường học mới VNEN tại Việt Nam.
2. Nguyễn Công Khanh (8/2014 tại Hà Nội), “Đổi mới kiểm tra đánh giá học sinh phổ thông theo cách tiếp cận năng lực”, Hội thảo quốc gia về xây dựng chương trình giáp dục phổ thông.
3. Trần Ngọc Lan, Đề cương bài giảng chuyên đề tương đương: “Về kỹ thuật viết các dạng câu trắc nghiệm và ra đề kiểm tra đánh giá kết quả học tập môn Toán ở tiểu học”.
4. Lê Tiến Thành - Nguyên Vụ trưởng Vụ Tiểu học (tháng 5/2013 tại Tam Đảo), Báo cáo định hướng nâng cao năng lực quản lý lớp học trong mô hình trường học mới VNEN.
5. Tài liệu hội thảo (lưu hành nội bộ 12/2014), Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.