Some solutions creating student’s interest in order to improve teaching effectiveness at primary education

Authors

  • Nga Le Phuong Hanoi National University of Education
  • Lan Tran Ngoc Hanoi National University of Education

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2015/55

Keywords:

interest; learning, students.

Abstract

Interest is an important aspect of human regarding psychology and personality. Parallel with self consciousness, interest create positive cognitiveness and may help students achieve high learning performances and being able to recall sources of creativity. Interest is not naturally created, and even if it is created but not be well maintained, it may disappear. Interest is formed, maintained and developed based on educational environment with the role of guidance and organisation of teachers. Teachers have decessive roles in discovering, forming and and nurturing students’ interest. This paper does not discuss about aims and curriculem of each subject, as it is a big issue belonging to a bigger study. The author only present solutions creating learning interest based on a current teaching approach. Therefore, in a narrower scope, it limits on helping students to realise purpose and benefit of the subject. In this paper, in the section of solutions affecting teaching content, it only focuses on illustrations in Vietnamese subject, and in the section of solutions affecting teaching approach, it focuses on presenting examples of Mathematic subject. Ideas and assumptions of creating primary student’s interest which are mentioned in this paper, only aim to apply for those two subjects.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Nguyễn Bá Kim (2002), Phương pháp dạy học môn Toán, Nxb Đại học Sư phạm.

2. Nguyễn Hữu Châu - chủ biên (2004), Phương pháp, phương tiện, kĩ thuật và hình thức tổ chức dạy học trong nhà trường, Nxb Đại học Sư phạm.

3. Đỗ Đình Hoan - chủ biên, Sách giáo khoa Toán 2; 3; 4.

4. Đỗ Đình Hoan - chủ biên, Sách giáo viên Toán 2; 3; 4.

5. Wilbert J. McKeachic, Những thủ thuật trong dạy học; tái bản lần thứ 2/2003. Bản quyền của College Permissions Houghton Miflin company.

6. Trần Ngọc Lan, "Một số thủ thuật thường dùng để đề xuất các bài toán cho học sinh tiểu học”; Tạp chí Giáo dục, số 31, 2/2002.

7. Trần Ngọc Lan, "Sử dụng kĩ thuật đặt câu hỏi trong dạy học Toán ở tiểu học nhằm tích cực hóa hoạt động học tập của học sinh", Tạp chí Giáo dục, số145, 9/2006.

8. Vũ Thị Lan (2008), “Các biện pháp tạo hứng thú học tập cho học sinh nhằm nâng cao hiệu quả dạy học Tiếng Việt ở tiểu học”, Luận án tiến sĩ.

9. Nguyễn Thị Thanh Nhài - Lê Phương Nga, “Một số biện pháp tạo hứng thú cho học sinh lớp 1 để nâng cao hiệu quả học tập trong giờ học Tiếng Việt”, Tập san Giáo dục Tiểu học, Số 2/2012.

10. Lê Phương Nga, “Bảo đảm sự thành công của học sinh trong giờ học Tiếng Việt những ngày đầu đến trường”; Tạp chí Tâm lí học, Số 2/2004.

Published

2021-04-06

How to Cite

Lê Phương, N., & Trần Ngọc L. (2021). Some solutions creating student’s interest in order to improve teaching effectiveness at primary education. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 1(1), 46–56. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2015/55

Issue

Section

Humanities and Social Sciences