Some solutions creating student’s interest in order to improve teaching effectiveness at primary education
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2015/55Keywords:
interest; learning, students.Abstract
Interest is an important aspect of human regarding psychology and personality. Parallel with self consciousness, interest create positive cognitiveness and may help students achieve high learning performances and being able to recall sources of creativity. Interest is not naturally created, and even if it is created but not be well maintained, it may disappear. Interest is formed, maintained and developed based on educational environment with the role of guidance and organisation of teachers. Teachers have decessive roles in discovering, forming and and nurturing students’ interest. This paper does not discuss about aims and curriculem of each subject, as it is a big issue belonging to a bigger study. The author only present solutions creating learning interest based on a current teaching approach. Therefore, in a narrower scope, it limits on helping students to realise purpose and benefit of the subject. In this paper, in the section of solutions affecting teaching content, it only focuses on illustrations in Vietnamese subject, and in the section of solutions affecting teaching approach, it focuses on presenting examples of Mathematic subject. Ideas and assumptions of creating primary student’s interest which are mentioned in this paper, only aim to apply for those two subjects.
Downloads
References
1. Nguyễn Bá Kim (2002), Phương pháp dạy học môn Toán, Nxb Đại học Sư phạm.
2. Nguyễn Hữu Châu - chủ biên (2004), Phương pháp, phương tiện, kĩ thuật và hình thức tổ chức dạy học trong nhà trường, Nxb Đại học Sư phạm.
3. Đỗ Đình Hoan - chủ biên, Sách giáo khoa Toán 2; 3; 4.
4. Đỗ Đình Hoan - chủ biên, Sách giáo viên Toán 2; 3; 4.
5. Wilbert J. McKeachic, Những thủ thuật trong dạy học; tái bản lần thứ 2/2003. Bản quyền của College Permissions Houghton Miflin company.
6. Trần Ngọc Lan, "Một số thủ thuật thường dùng để đề xuất các bài toán cho học sinh tiểu học”; Tạp chí Giáo dục, số 31, 2/2002.
7. Trần Ngọc Lan, "Sử dụng kĩ thuật đặt câu hỏi trong dạy học Toán ở tiểu học nhằm tích cực hóa hoạt động học tập của học sinh", Tạp chí Giáo dục, số145, 9/2006.
8. Vũ Thị Lan (2008), “Các biện pháp tạo hứng thú học tập cho học sinh nhằm nâng cao hiệu quả dạy học Tiếng Việt ở tiểu học”, Luận án tiến sĩ.
9. Nguyễn Thị Thanh Nhài - Lê Phương Nga, “Một số biện pháp tạo hứng thú cho học sinh lớp 1 để nâng cao hiệu quả học tập trong giờ học Tiếng Việt”, Tập san Giáo dục Tiểu học, Số 2/2012.
10. Lê Phương Nga, “Bảo đảm sự thành công của học sinh trong giờ học Tiếng Việt những ngày đầu đến trường”; Tạp chí Tâm lí học, Số 2/2004.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.