The ability of using language of 5-6 years old children in the preparation of enrolling grade 1 at primary schools
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2018/193Keywords:
Abilty; Language; Preparing activities to grade 1.Abstract
The reseach was conducted on 280 participants including: 110 preschoolers aged 5-6 years old; 40 pre-school teachers who are teaching kindergarten; 110 parents and 20 experts in the field of kindergarten education. The research carried out a survey in 4 preschools in Tuyên Quang province. The results of study showed that: The ability to use language of children aged 5-6 years old in the preparation of enrolling grade 1 at primary school was at average level. In addition, expression of ability to use language to communicate was at the fist level; listening ability and understandability in communication was at the second level and being acquainted with reading, writing was at the third level. The results reflected the real abilty of children at this age. It also showed the impact of education and the role of family on developing children laguage.
Downloads
References
1. Phạm Thị Đức (1991), Chuẩn bị tâm lý cho trẻ vào lớp 1, Tạp chí nghiên cứu giáo dục, số tháng 12;
2. Dương Thị Diệu Hoa (chủ biên) (2012), Giáo trình Tâm lý học phát triển, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội;
3. Vũ Thị Nho (1998), Một số đặc điểm về sự thích nghi với hoạt động học tập của học sinh đầu bậc tiểu học, Tạp chí Tâm lý học số 5, tr 28-34;
4. Quyết định 239/QĐ-TTG của Thủ tướng Chính phủ ngày 09/02/2010, Quyết định phê duyệt đề án Phổ cập giáo dục mầm non cho trẻ 5 tuổi giai đoạn 2010-2015;
5. Đinh Hồng Thái (2013), Giáo trình phát triển ngôn ngữ tuổi mầm non, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội;
6. Thông tư số 23/2010/TT-BGDĐT ngày 23/7/2010 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành quy định về bộ chuẩn phát triển trẻ em 5 tuổi;
7. Trần Thị Ngọc Trúc (2008), Cần chuẩn bị những gì cho trẻ vào lớp một, Nxb tổng hợp Thành phố Hồ Chí Minh;
8. Nguyễn Ánh Tuyết (chủ biên) (1999), Chuẩn bị cho trẻ 5 tuổi vào trường phổ thông, Nxb Giáo dục, Hà Nội;
9. Nguyễn Ánh Tuyết (chủ biên) (2014), Tâm lý học trẻ em lứa tuổi mầm non, Nxb Đại học Sư phạm, Hà Nội.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.