The philosophy of nature of education from cultural view

Authors

  • Thanh Hung Dang

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/75

Keywords:

Education; culture; educational philosophy; cultural view

Abstract

The development of education is always associated with the development of human social history. For humanity, education is a mode of preserving and protecting the treasure of cultural and social knowledge This article analyzes the philosophy of nature of education from cultural view culture.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Luật sửa đổi, bổ sung một số điều của Luật Giáo dục số 44/2009/QH12 của Quốc hội nước CHXHCNVN, Nxb Chính trị Quốc gia, H. 2012;

2. Văn kiện Đại hội Đảng cộng sản Việt Nam lần thứ XII (2016), Nxb Chính trị quốc gia, Hà Nội;

3. UNESCO (2003). World Data on Education, 4-th Edition. Paris;

4. Đặng Thành Hưng (2016). Văn hóa tổ chức và văn hóa nhà trường trong quản lí giáo dục. Tạp chí Khoa học Giáo dục, số 124 tháng 1/2016, tr. 10-12, 15;

5. Đặng Thành Hưng (2014). Tiếp cận quản lí giáo dục hiện đại, Tập 1, Đại học Sư phạm Hà Nội 2.

Published

2021-04-07

How to Cite

Đặng, T. H. (2021). The philosophy of nature of education from cultural view . SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 2(4), 87–90. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/75

Issue

Section

Humanities and Social Sciences