MỘT SỐ GIẢI PHÁP NÂNG CAO HIỆU QUẢ CÔNG TÁC TUYÊN TRUYỀN, GIÁO DỤC LỊCH SỬ TRUYỀN THỐNG, LÝ TƯỞNG CÁCH MẠNG CHO THẾ HỆ TRẺ TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC TÂN TRÀO

Các tác giả

  • Phan Thị Hồng Nhung Đại học Tân Trào, Việt Nam

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2022/826

Từ khóa:

Tuyên truyền, Giáo dục cách mạng, lịch sử truyền thống, lý tưởng các mạng

Tóm tắt

Công tác tuyên truyền, giáo dục lịch sử truyền thống, lý tưởng cách mạng là nhiệm vụ cần thiết, góp phần xây dựng, củng cố niềm tin, bản lĩnh chính trị, hình thành nhân cách, lý tưởng sống cho thế hệ trẻ. Vì vậy, việc đề xuất các giải pháp để nâng cao hiệu quả công tác này rất quan trọng cho thế hệ trẻ tại các trường đại học nói chung và của trường Đại học Tân Trào nói riêng.

Tải xuống

Dữ liệu tải xuống chưa có sẵn.

Tài liệu tham khảo

[1] Resolution 25-NQ/TW, Seventh Conference of the Central Committee, term X, dated 25/7/2008

[2] Ho Chi Minh Complete Volume, Publishing House. National Program, Hanoi, 2011, vol. 5, p.216.

[3] Directive No. 42-CT/TW of the Secretariat of the Central Committee of the Party, term XI, on "Strengthening the Party's leadership in educating the young generation on revolutionary ideals, ethics and cultural lifestyles. period 2015 - 2030”

[4] Decision No. 1501-QD/TTg of the Prime Minister approving the Project "Strengthening education of revolutionary ideals, morality, and cultural lifestyle for youth, teenagers and children, period 2015 - 2020”

[5] Trang, M.V. (1995), Current student lifestyle characteristics and educational directions and measures, Code B94-38-32, Institute for Research and Development of Education - Ministry of Education and Training.

[6] Tung, P.H. (2011), Youth and lifestyle of Vietnamese youth in the process of renovation and international integration, National Program Publishing House, Hanoi

[7] Thang, V.V. (2010), "Enhancing students' awareness of the role of traditional cultural values in contemporary architectural construction", Journal of Education (234), pp.47-50.

[8] Thanh, L.T.H. (2003), Dialectical relationship between tradition and modernity in moral education for Vietnamese youth today, Doctor of Philosophy thesis, Ho Chi Minh National Academy of Sciences, Hanoi.

[9] Phuc, N.V. (1996), "The role of moral education in personality development in the market mechanism", Philosophical Review (5), pp. 15-17.

[10] Sy Phan, T.S. (1999), Moral education with the formation and development of personality of Vietnamese students in the current period, Doctor of Philosophy thesis, Ho Chi Minh National Academy of Politics, Ha Noi Interior.

Tải xuống

Đã Xuất bản

2023-01-04

Cách trích dẫn

Phan, N. (2023). MỘT SỐ GIẢI PHÁP NÂNG CAO HIỆU QUẢ CÔNG TÁC TUYÊN TRUYỀN, GIÁO DỤC LỊCH SỬ TRUYỀN THỐNG, LÝ TƯỞNG CÁCH MẠNG CHO THẾ HỆ TRẺ TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC TÂN TRÀO. TẠP CHÍ KHOA HỌC ĐẠI HỌC TÂN TRÀO, 8(4). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2022/826

Số

Chuyên mục

Khoa học Xã hội và Nhân văn