PHÁT TRIỂN MÔ HÌNH CỐ VẤN HỌC TẬP Ở TRƯỜNG ĐẠI HỌC BẠC LIÊU TRONG GIAI ĐOẠN HIỆN NAY

Các tác giả

  • Phạm Trần Thuỳ Linh Trường Đại học Bạc Liêu
  • Tiền Hải Lý Trường Đại học Bạc Liêu

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/859

Từ khóa:

Cố vấn học tập; mô hình quản lý cố vấn học tập; Trường Đại học Bạc Liêu

Tóm tắt

Trong đào tạo theo học chế tín chỉ, cố vấn học tập (CVHT) đóng vai trò quan trọng, ảnh hưởng đến sự thành công trong học tập, rèn luyện của sinh viên. Nhiều trường đại học đã tổ chức các hội nghị, hội thảo bàn về vị trí, vai trò của CVHT cũng như những giải pháp để nâng cao hiệu quả hoạt động của công tác này, tuy nhiên, chưa có nhiều bài viết đề cập sâu đến công tác quản lý CVHT trong môi trường Đại học Việt Nam. Trong phạm vi bài viết, bằng phương pháp tổng hợp tài liệu và lấy ý kiến từ các Khoa, Phòng Công tác chính trị - Quản lý sinh viên, nhóm tác giả đánh giá thực trạng mô hình quản lý CVHT tại Trường Đại học Bạc Liêu, qua đó đề xuất các biện pháp góp phần hoàn thiện và phát triển mô hình CVHT tại nhà trường trong thời gian tới.

Tải xuống

Dữ liệu tải xuống chưa có sẵn.

Tài liệu tham khảo

[1]. Hanh, N.T.B. (2022), The current situation of academic advisors’ consultancy activities at the University of Da Nang – University of Science and Education, Journal of Science and Technology - University of Da Nang, Vol. 20, NO. 2, 2022, p. 45.

[2]. Linh, N.T.T. (2018), Managing academic advising activities at University of Medicine and Pharmacy, Thai Nguyen University, Thesis of Master of Science in Education, University of Education, Thai Nguyen University.

[3]. Van N.V. (2009), Report on some contents of academic advising under the credit system, The Law University of Ho Chi Minh City.

[4]. Thuy, L.T.T. (2013), The reality of managing a team of academic advisors, The University of Social Sciences and Humanities - National University of Ho Chi Minh City.

[5]. Loan, N.T. (2013), Research on fostering teaching staff - academic advisors at the University of Medicine and Pharmacy, Thai Nguyen University.

[6]. Institute for Education Research - Ho Chi Minh City University of Education (2014), Proceedings of the Seminar on the role of academic advisor in credit-based training at Vietnamese universities and colleges, Ho Chi Minh City University of Education.

[7]. Rector of Bac Lieu University (2020), Regulations on academic work at Bac Lieu University, (Issued together with Decision No. 322/QD-ĐHBL dated July 3, 2020).

[8]. Rector of Bac Lieu University (2021), Summary report on the results of academic advising of units in the school year 2020-2021 (December 10, 2021).

[9]. Rector of Bac Lieu University (2022), Results of the work of Academic Advisor for the academic year 2021-2022 (Report No. 827/BC-ĐHBL December 2, 2022).

[10]. Rector of Bac Lieu University (2020), Assign academic advisors for the academic year 2020-2021 (Issued together with Decision No. 596/QD-ĐHBL Nov 6, 2020).

[11]. Rector of Bac Lieu University (2021), Assign academic advisors for the academic year 2021-2022 (Issued together with Decision No. 409/QD-ĐHBL Nov 4, 2021).

[12]. Rector of Bac Lieu University (2022), Issuance of the Academic Advisor Handbook (Issued together with Decision No. 188/QD-ĐHBL Mar 9, 2022).

[13]. Rector of Bac Lieu University (2022), Student Handbook (Issued together with Decision No. 189/QD-ĐHBL March 9, 2022).

Tải xuống

Đã Xuất bản

2023-12-19

Cách trích dẫn

Phạm Trần, T. L., & Tien, H. (2023). PHÁT TRIỂN MÔ HÌNH CỐ VẤN HỌC TẬP Ở TRƯỜNG ĐẠI HỌC BẠC LIÊU TRONG GIAI ĐOẠN HIỆN NAY. TẠP CHÍ KHOA HỌC ĐẠI HỌC TÂN TRÀO, 9(5). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/859

Số

Chuyên mục

Khoa học Xã hội và Nhân văn