SOMES PROBLEMS IN DESIGNING EXPERIENTIAL AND CAREER GUIDANCE ACTIVITIES IN KHANH HOA

Authors

  • Nguyen Thi Tinh Khanh Hoa Universty
  • Dang Nguyen Hong Anh Tran Quang Khai Secondary School, Dien Khanh, Khanh Hoa
  • Pham Tu Nhi Le Thanh Liem Secondary School, Nha Trang, Khanh Hoa
  • Nguyen Thi Xuan Loc Ha Huy Tap High School, Nha Trang, Khanh Hoa
  • Nguyen Thi Thanh Men Tran Binh Trong High School, Cam Lam, Khanh Hoa

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1274

Abstract

Experiential and career-oriented activities are organized both during and outside of class hours. However, while the after-school activities inherit various formats from the extracurricular activities of the 2006 general education program, the in-class thematic activities are entirely new, initially causing many educators considerable challenges. The most notable of these are the obstacles in the design stage - the stage that largely determines the quality of organization and operations. This article establishes a practical foundation through a survey of the current state of organizing experiential and career-oriented thematic activities during class hours at several high schools in Khanh Hoa province. It aims to identify the difficulties and obstacles teachers encounter in organizing these activities and to propose some solutions to overcome them. The results of this article contribute to improving the quality of organizing experiential and career-oriented activities locally and can be used as reference material for high school teachers.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Công văn số 5636/GDĐT – GDTrH.

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông: Hoạt động trải nghiệm và Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).

Giáo dục và thời đại. (2015). 8 bước thiết kế và triển khai hoạt động trải nghiệm sáng tạo. https://giaoducthoidai.vn/trao-doi/8-buoc-thiet-ke-va-to-chuc-trien-khai-hoat-dong-trai-nghiem-sang-tao-1250079.html

Đặng Thị Tố Như, Nguyễn Thị Việt Nga. (2023). Quy trình thiết kế hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp cho học sinh THCS , Tạp Chí Giáo dục, 23, 14-17

Đinh Thị Kim Thoa. (2019).Tài liệu tìm hiểu chương trình Hoạt động trải nghiệm và Hoạt động trải nghiệm, hướng nghiệp (trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018).Trường ĐHSPHN. Hà Nội.

Hà Thị Thu Thủy, Hoàng Thị Lê .(2023). Organization of social experience activities for students in teaching history in high school(case study of high schools in Thai Nguyen city). Vietnam Journal of Education, 228(08): 354-360.

Published

2025-04-15

How to Cite

Nguyen Thi Tinh, T., Đặng Nguyễn Hồng, A., Phạm Tú, N., Nguyễn Thị Xuân, L., & Nguyễn Thị Thanh, M. (2025). SOMES PROBLEMS IN DESIGNING EXPERIENTIAL AND CAREER GUIDANCE ACTIVITIES IN KHANH HOA . SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 10(6). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1274

Issue

Section

Humanities and Social Sciences