THIẾT KẾ HOẠT ĐỘNG DẠY HỌC MÔN KHOA HỌC TỰ NHIÊN LỚP 6 CHỦ ĐỀ: “MÔ HÌNH CỐI XAY GIÓ” THEO ĐỊNH HƯỚNG GIÁO DỤC STEM

Các tác giả

  • Lê Thùy Nhi Trường Đại học Khánh Hòa

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/908

Từ khóa:

giáo dục STEM, khoa học tự nhiên, năng lượng, năng lượng tái tạo, chuyển hóa năng lượng.

Tóm tắt

Bài viết đề cập đến giáo dục STEM, về việc dạy học môn Khoa học tự nhiên theo bài học STEM và vận dụng quy trình tổ chức dạy học theo định hướng giáo dục STEM thiết kế hoạt động dạy học môn Khoa học tự nhiên 6 với chủ đề: “Mô hình Cối xay gió”. Qua đó, giúp giáo viên có thêm tài liệu tham khảo về tiến trình dạy học theo bài học STEM và vận dụng tài liệu để giảng dạy ở các trường trung học, phổ thông.

Tải xuống

Dữ liệu tải xuống chưa có sẵn.

Tài liệu tham khảo

[1] Capraro, R.M. - M.M. Capraro - J.R. Morgan (2013). STEM project-based learning: An integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) approach. Springer Science & Business Media.

[2] Ministry of Education and Training. (August 14, 2020). Official Dispatch No. 3089/TT-BGDĐT dated August 14, 2022 of the Minister of Education and Training on the implementation of STEM education in secondary education.

[3] Nga, N.T. (editor), Muoi H.P., Hai P.V, Linh N.Q, Dung N.A., Tue N.T.. (2018). Teaching STEM topics to middle and high school students. Ho Chi Minh: Ho Chi Minh City University of Education Publishing House.

[4] Nga N.T, Diem L.T.H. Organized teaching the topic "The Miracle of the Lung" (Physics 10) in the direction of STEM education to develop technical thinking for students. Journal of Education, Ministry of Education and Training, Special issue, May 1, 2020, pp. 150-154.

[5] Proceedings of the Scientific Conference on STEM Education in the New General Education Program, Ho Chi Minh City Pedagogical University Publishing House, Ho Chi Minh City.

[6] Quang L.X. (2017). Teaching high school technology in the direction of STEM education. Doctoral Thesis in Educational Science, Hanoi National University of Education.

[7] Tiep P.Q. (2017). The nature and characteristics of the STEM education model. Journal of Educational Science, Vietnam Academy of Educational Sciences, No. 145, pp. 61-64.

[8] Tho C.C. (2016), “Lessons from changing teacher training/retraining from STEM festival and open math day in Vietnam”, Journal of Science, Hanoi National University of Education, 61(10) , p. 195-201.

[9] Thong D.N. (2014), “Vietnamese general education program from STEM education perspective”, Proceedings of the workshop, Ministry of Education and Training.

[10] Tuan D.V. (2014), “Things to know about STEM education”, Journal of Informatics and Schools, 182.

[11]. Tra D.H. (editor, 2015). Integrated teaching develops students' ability (Book 1 - Natural Science). Pedagogical University Publishing House.

[12] Tiep P.Q. (2017). The nature and characteristics of the STEM education model. Journal of Educational Science, Vietnam Academy of Educational Sciences, No. 145, pp. 61-64.

Tải xuống

Đã Xuất bản

2023-06-02

Cách trích dẫn

Lê, N. (2023). THIẾT KẾ HOẠT ĐỘNG DẠY HỌC MÔN KHOA HỌC TỰ NHIÊN LỚP 6 CHỦ ĐỀ: “MÔ HÌNH CỐI XAY GIÓ” THEO ĐỊNH HƯỚNG GIÁO DỤC STEM. TẠP CHÍ KHOA HỌC ĐẠI HỌC TÂN TRÀO, 9(2). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/908

Số

Chuyên mục

Khoa học Xã hội và Nhân văn