THỰC TRẠNG GIÁO DỤC ĐẠO ĐỨC TRONG THỰC HIỆN QUY TẮC ỨNG XỬ CHO SINH VIÊN TRƯỜNG ĐẠI HỌC TÂN TRÀO

Các tác giả

  • Phan Thị Hồng Nhung Trường Đại học Tân Trào, Việt Nam

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/916

Từ khóa:

Đạo đức, Giáo dục đạo đức, Quy tắc ứng xử, Đại học Tân Trào…

Tóm tắt

Thực tiễn đạo đức xã hội và đạo đức trong nhà trường đại học hiện nay cho thấy giáo dục đạo đức cho sinh viên là vấn đề mang tính chiến lược lâu dài cũng là cấp thiết trước mắt. Trường Đại học Tân Trào là cơ sở đào tạo, nghiên cứu khoa học, hợp tác quốc tế để hình thành nguồn nhân lực chất lượng cao. Giáo dục đạo đức cho sinh viên đã được Nhà trường  chú trọng đến một mức độ nhất định và đã đạt được những kết quả đáng trân trọng. Tuy nhiên, việc giáo dục đạo đức vẫn chưa có đủ sự thay đổi cần thiết về nội dung, phương pháp, hình thức và những điều kiện đảm bảo. Hiệu quả giáo dục đạo đức cho sinh viên trong thực hiện  Quy tắc ứng xử chưa đạt được yêu cầu như mong muốn.

Tải xuống

Dữ liệu tải xuống chưa có sẵn.

Tài liệu tham khảo

[1] Bandzeladze,G. (1985), Ethics, volume 1, Education Publishing House, Hanoi.

[2] Decision No. 817/QD-ĐTTr on promulgating the Code of Conduct for students and trainees of Tan Trao University.

[3] Doan. T. M. (2010), Moral education for youth and students according to Ho Chi Minh's thought in our country today, Doctoral thesis in philosophy, Ho Chi Minh National Program Academy.

[4] Dinh. D. T. (2005), Traditional general education for students, Journal of Education.

[5] Kiem,T.H.; Hieu,D.D. (2004), Ethical category system and moral education for students, National Program Publishing House, Hanoi.

[6] Khiem, D.V (2001), Moral ideals and moral ideal education for young people in current conditions, Philosophical Review.

[7] Luong, P.B. (2009), Traditional ethical values in moral education for current Vietnamese People's Public Security students, Doctor of Philosophy thesis, Ho Chi Minh National Academy of Politics and Administration.

[8] Nghiep,P. D. (2004), Revolutionary ideal education for today's students, Youth Publishing House, Hanoi.

[9] Phan.T.S. (1999), Moral education with the formation and development of personality of Vietnamese students in the current period, Doctor of Philosophy thesis, Ho Chi Minh National Academy of Politics, Hanoi.

[10] Party Committee of Tan Trao University (2020) Political report of the Party Executive Committee submitted to the Party Congress of Tan Trao University.

[11] Quy,N.D.; Bao.H.C. (2003), Social ethics under the influence and influence of economy and politics in our country today, Ho Chi Minh National Academy of Sciences, National Center for Social Sciences and Humanities Gia, Hanoi.

[12] Sinh,T.D.; Tho, N.T. (2011), Ethical textbook, Pedagogical University Publishing House, Hanoi.

[13] Thao,N.P. (2010), Revolutionary moral education, cultural lifestyle for young people on mass media, Journal of Political Theory.

[14] Youth Union - Student Union of Tan Trao University (2022), Summary report on movement of youth union and student union of Tan Trao University, school year 2021 - 2022.

[15] Youth Research Institute (2010), Thematic Scientific Report: Some Issues on Moral and Lifestyle Education for Youth, Hanoi.

Tải xuống

Đã Xuất bản

2023-06-02

Cách trích dẫn

Phan, N. (2023). THỰC TRẠNG GIÁO DỤC ĐẠO ĐỨC TRONG THỰC HIỆN QUY TẮC ỨNG XỬ CHO SINH VIÊN TRƯỜNG ĐẠI HỌC TÂN TRÀO. TẠP CHÍ KHOA HỌC ĐẠI HỌC TÂN TRÀO, 9(2). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/916

Số

Chuyên mục

Khoa học Xã hội và Nhân văn