Nghiên cứu mối quan hệ giữa chất lượng dịch vụ đào tạo với sự hài lòng của sinh viên trường Đại học Tân Trào

Authors

  • Khai Hoan Nguyen
  • Phương Thảo Nguyễn

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2017/123

Keywords:

Quality of services; Student’s satisfaction; Tan Trao university.

Abstract

This article presents studied results of the connection between quality of training services and student’s satisfaction at TTU. The result based on questionnaires from 396 students with 26 questions regarding 5 factors affecting quality of training services (reliability, applicable potential, service capacity, sympathy, facilities) and student’s satisfaction. The study shows that sympathy and service capacity most impact on student’s satisfaction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Nguyễn Thị Bảo Châu, Thái Thị Bích Châu (2013). Đánh giá mức độ hài lòng của sinh viên đối với chất lượng đào tạo của Khoa Kinh tế và Quản trị kinh doanh Trường Đại học Cần Thơ giai đoạn năm 2012 -2013. Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ, số 28(2013), tr.117-123;

2. Phan Thị Thanh Hằng (2014), Sự hài lòng của học sinh - sinh viên về chất lượng chương trình đào tạo tại trường Cao đẳng kinh tế đối ngoại. Chuyên san Kinh tế đối ngoại, kỳ 11, tr.13-20;

3. Nguyễn Thị Xuân Hương, Nguyễn Thị Phượng, Vũ Thị Hồng Loan (2016). Các nhân tố ảnh hưởng đến sự hài lòng của sinh viên với điều kiện cơ sở vật chất và phục vụ của Trường Đại học Lâm nghiệp. Tạp chí Khoa học và công nghệ lâm nghiệp, số 2-2016;

4. Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2005), Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS, Nxb Thống kê;

5. Nguyễn Đình Thọ (2012), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh. Nxb Lao động, Tp. HCM;

6. Lại Xuân Thủy, Phan Thị Minh Lý (2011), Đánh giá chất lượng đào tạo tại khoa Kế toán - Tài chính, Trường Đại học Kinh tế, Đại học Huế trên quan điểm của người học, Tạp chí khoa học và công nghệ, Đại học Đà Nẵng, số 3(44);

7. Cronin, J.J & S.A. Taylor (1992), Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension, Journal of Marketing, 56 (July): 55-68;

8. Juran, J.M. (1988), Juran’s Quality Control Handbook. Four Edition, New York: McGraw-Hill;

9. John, O.P. & Benet-Martínez, V. (2000). Measurement, scale construction, and reliability. In H.T. Reis and C.M. Judd (Eds.), Handbook of research methods in social and personality psychology (pp. 339-369). New York, NY: Cambridge University Press;

10. Parasuraman, A., V.A. Zeithaml, & L. L. Berry (1988), SERVQUAL: a mutltiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality, Journal of Retailing, 64(1): 12-40;

11. Parasuraman, A., L. L. Berry, & V. A. Zeithaml (1991), Refinement and Reassessment of the SERVQUAL Scale, Journal of Retailing, 67 (4): 420-450.

Published

2021-04-07

How to Cite

Nguyễn , K. H., & Nguyễn , P. T. (2021). Nghiên cứu mối quan hệ giữa chất lượng dịch vụ đào tạo với sự hài lòng của sinh viên trường Đại học Tân Trào . SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 3(6), 59–63. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2017/123

Issue

Section

Natural Science and Technology