Managing the use of teaching equipment to meet the requirements of developing learners’ competence in primary and secondary education
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2019/245Keywords:
Teaching equipment; teaching facilities; managing the use of; competency development; primary and secondary education.Abstract
Teaching equipment is a means designed for technical and pedagogical purposes for educational purposes and pre-determined use purposes, as part of a school facility. This article analyzes and clarifies the contents of the management of the use of teaching equipment to meet the requirements of developing the learners' competence in primary and secondary education in the orientation of developing new curricula and textbooks.
Downloads
References
1. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018). Chỉ thị số 2919/CT-BGDĐT ngày 10/8/2018 của Bộ Giáo dục và Đào tạo về nhiệm vụ chủ yếu năm học 2018-2019 của ngành giáo dục.
2. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2017). Định hướng phát triển chương trình giáo dục phổ thông sau năm 2018 của Bộ Giáo dục và Đào tạo.
3. Tô Xuân Giáp (2000). Phương tiện dạy học (Tái bản lần 2), Nhà xuất bản giáo dục, 2000.
4. Phùng Thị Lý Hằng (2016), "Sử dụng thiết bị dạy học với hoạt động tương tác sư phạm trong nhà trường phổ thông theo tiếp cận năng lực". Kỷ yếu Hội thảo quốc tế "Phát triển năng lực nghề nghiệp cho giáo viên và cán bộ quản lý giáo dục: Xu hướng Việt Nam và thế giới".
5. Đặng Thành Hưng (2007). "Công nghệ thông tin và thiết bị dạy học ở trường trung học phổ thông". Tạp chí Khoa học giáo dục, số 21, tr.44-46.
6. Đặng Thành Hưng (2004). "Học liệu và vấn đề phát triển học liệu". Tạp chí Giáo dục, số 9/96/2004, tr.17-18.
7. Nguyễn Minh Trung (2014). "Bài giảng Phương tiện dạy học". Trường Đại học Sư phạm kỹ thuật Thành phố Hồ Chí Minh.
8. Từ điển Bách khoa Việt Nam (2005).
9. Sở Giáo dục và Đào tạo Tuyên Quang (2017), Báo cáo tình hình, kết quả thực hiện nhiệm vụ năm học 2016 - 2017.
10. Sở Giáo dục và Đào tạo Tuyên Quang (2018), Báo cáo tình hình, kết quả thực hiện nhiệm vụ năm học 2017 - 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.