Curriculum for teachers focusing on competence

Authors

  • Hung Dang Thanh Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam
  • Hoan Nguyen Khai

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2018/150

Keywords:

Competence; Curriculum; teacher training

Abstract

The problem of developing curriculum for nursery, primary and secondary teachers is not new in pedagogical schools. However, the teacher training system still remain a lots of problems, especially the post-training professional competence is not clear. This article helps to clarify the issues of teaching competence, the orientation of program organization and training activities focusing on competence.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Đặng Thành Hưng, “Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực”, Tạp chí Quản lí giáo dục, số 43 tháng 12/2012;

2. Đặng Thành Hưng, “Kĩ năng dạy học và tiêu chí đánh giá”, Tạp chí Khoa học giáo dục, số 88 tháng 01, 2013, tr. 5-9;

3. Đặng Thành Hưng, “Mô hình năng lực nghề nghiệp của nhà giáo hiện đại”, Tạp chí Khoa học dạy nghề, số 28-29, tháng 1+2, 2016, tr. 14-18;

4. Nguyen Khai Hoan, Tan Trao University (Vietnam), Current state of pedagogical professional training for college students specializing in primary educaition, Journal of psychology Vietnam Academy of Social Sciences, số 8, 8/2016;

5. Nguyễn Khải Hoàn, Đoàn Thị Cúc, “Trường đại học địa phương với việc phát triển mô hình đào tạo giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, 10/2016;

6. Nguyễn Khải Hoàn, Đoàn Thị Cúc, “Phát triển đội ngũ giáo viên phổ thông từ góc độ phát triển chương trình đào tạo nghiệp vụ sư phạm trong các cơ sở đào tạo giáo viên”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc tế “Phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông”, Nxb Đại học sư phạm, 12/2016.

Published

2021-04-07

How to Cite

Đặng Thành, H., & Nguyễn Khải, H. (2021). Curriculum for teachers focusing on competence. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 4(7), 66–70. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2018/150

Issue

Section

Humanities and Social Sciences