EXPERIENCE ACTIVITIES DESIGN IN TEACHING MODULE “ENVIRONMENT AND ENVIRONMENTAL EDUCATION FOR KIDS” FOR EARLY EDUCATION STUDENTS, NAM DINH TEACHER’S TRAINING COLLEGE

Authors

  • Vu Thi Thanh Huong Trường Cao đẳng Sư phạm Nam Định

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2021/615

Keywords:

EXPERIENCE ACTIVITIES

Abstract

The module "Environment and environmental education for preschool children" not only provides knowledge about the environment but also helps students apply that knowledge in environmental education for children in preschool. In order for students' learning to be effective, in addition to the forms of learning organization in the classroom, it is necessary to strengthen the organization of extracurricular activities such as fieldwork, experiments, labor, and field trips. In which, experiential learning is a teaching method to develop learners' capacity. Articles from the construction of the design process of experiential activities, through a specific lesson plan that has been tested and analyzed experimental results, we would like to share with colleagues a way of designing activities. experience in teaching a specific module of the Early Childhood Education training program.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Đinh Thị Kim Thoa (2015), Xây dựng chương trình hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong chương trình giáo dục phổ thông mới, Kỉ yếu hội thảo Quốc tế, Học viện Quản lí giáo dục.

Nguyễn Thị Liên (chủ biên, 2016), Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục Việt Nam.

Nguyễn Thị Liên (chủ biên, 2016), Tổ chức hoạt động trải nghiệm sáng tạo trong nhà trường phổ thông, NXB Giáo dục.

Trịnh Thu Huyền, Vận dụng mô hình dạy học trải nghiệm của David Kolb trong giảng dạy học phần “Giáo dục môi trường” cho sinh viên ngành giáo dục Tiểu học, trường Đại học Tây Bắc, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 4/2020, tr 193 – 196.

Published

2021-12-08

How to Cite

Vu, thanhhuong264. (2021). EXPERIENCE ACTIVITIES DESIGN IN TEACHING MODULE “ENVIRONMENT AND ENVIRONMENTAL EDUCATION FOR KIDS” FOR EARLY EDUCATION STUDENTS, NAM DINH TEACHER’S TRAINING COLLEGE . SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 7(23). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2021/615

Issue

Section

Humanities and Social Sciences