Complete the procees for checking and assessing in the direction of focusing on competence in teacher training establishments
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/343Keywords:
competence; assessment; focus on competence; training teachers.Abstract
There are many articles and researches which have been focusing on competencebased evaluation applied in teacher training establishments. However, in reality, there are still many difficulties in assessing learners because there are differences in curriculum, learning materials, teaching methods, checking and assessing ways. These difficulties are derived primarily from theoretical knowledge. In the framework of this article, we analyze and propose 4 principles for assessing learners and a designing framework for assessing process of learners in the direction of focusing on competence.Downloads
References
1. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 về việc ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
2. Nguyễn Khải Hoàn (2018), Phát triển chương trình đào tạo giáo viên đáp ứng yêu cầu xã hội, Nhà xuất bản Đại học Thái Nguyên.
3. Đặng Thành Hưng (2016), “Mô hình năng lực nghề nghiệp của nhà giáo hiện đại”, Tạp chí Khoa học dạy nghề, số 28-29, tháng 1+2, tr. 14-18.
4. Nguyễn Khải Hoàn (2015), “Một số nguyên tắc và biện pháp nâng cao năng lực đánh giá của giảng viên trong dạy học nghiệp vụ sư phạm”. Kỷ yếu Hội thảo quốc gia về nâng cao năng lực đánh giá cho giảng viên, Nhà xuất bản Thông tin và Truyền thông, tr.258-265.
5. Nguyễn Khải Hoàn, Đặng Thành Hưng (2017), “Mô hình đào tạo, bồi dưỡng và phát triển năng lực nghề nghiệp của nhà giáo đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia nâng cao năng lực sư phạm cho đội
ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới chương trình giáo dục phổ thông, Nhà xuất bản Đại học Huế, tr.363-368.
6. Trần Thị Tuyết Oanh (2014), Đánh giá kết quả
học tập. Sách chuyên khảo, Nhà xuất bản Đại học sư
phạm, Hà Nội, 2014.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.