Some solutions to improve quality credit-based training at Tan Trao university
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2017/100Keywords:
Credits; training; education quality; training credits; self-learning; higher educationAbstract
Policy converts training procedure into credit training has been deployed by the Ministry of Education and Training from the 2006-2007 school year. However, up to this time there are many things need to be discussed the credit training's problem because of its difficulties in which the schools are catching. Tân Trào University, Tuyên Quang province, has been realized credit training since 2014-2015 school year. Nearly 3 years of deployment, training credits start of realize has obtained some determinate results. However, there are also many difficulties and challenges required. Schools need to have consistent solutions from management to adjustment of the curriculum framework, draft subject platform details. Innovation in teaching and learning of faculty and students ...
Downloads
References
1. Trần Thanh Ái (2010), “Đào tạo theo hệ thống tín chỉ - Các nguyên lí, thực trạng và giải pháp”, Kỷ yếu hội thảo khoa học toàn quốc Đổi mới phương pháp giảng dạy đại học theo tín chỉ, Chuyên san của Tạp chí Đại học Sài Gòn;
2. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Quy chế đào tạo đại học và cao đẳng hệ chính quy theo hệ thống tín chỉ (Ban hành kèm theo Quyết định số 43/2007/QĐ-BGDĐT ngày 15 tháng 8 năm 2007 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo);
3. Đào Ngọc Cảnh, Trịnh Duy Oánh (2012), “Một số vấn đề về đào tạo theo học chế tín chỉ”, Tạp chí Đại học Sài Gòn;
4. Diệp Ngọc Dũng (2010), “Một số tồn tại trong quá trình chuyển đổi sang đào tạo theo hệ thống tín chỉ”, Kỷ yếu hội nghị Tổng kết, đánh giá công tác đào tạo tín chỉ, Trường Đại học Cần Thơ;
5. Trường Đại học Tân Trào, 2016, Quy chế đào tạo đại học, cao đẳng theo hệ thống tín chỉ (Ban hành kèm theo Quyết định số 1838/QĐ-ĐHTT ngày 28 tháng 9 năm 2015 của Hiệu trưởng Trường Đại học Tân Trào);
6. Lâm Quang Thiệp (2010), “Về phương pháp dạy, học và đánh giá kết quả học tập trong hệ thống tín chỉ”, Kì yếu hội thảo khoa học toàn quốc Đổi mới phương pháp giảng dạy đại học theo tín chỉ, Chuyên san của Tạp chí Đại học Sài Gòn.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.