IMPLEMENTING CONTENT LANGUAGE INTEGRATED LEARNING IN TEACHING LEGAL ENGLISH AT HANOI LAW UNIVERSITY
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1285Keywords:
CLIL, EMI, lingua franca, ESP, Legal EnglishAbstract
The content-language integrated learning method is a teaching approach that integrates subject knowledge into language, which is very important in teaching legal English. This method helps learners not only master the terminology and techniques of achievement in the legal field but also improve their English language ability through exposure to real-life content and hypothetical situational solutions. It enabled learners to use English in legal documents and in subsequent legal communication, creating a solid foundation for working or studying in an international environment. The paper used a synthetic analysis method to analyze and propose a suitable model for those who are studying legal English courses. When applying the model of four elements, that is, culture, content, cognition and communication, combined together based on communication context, learners promote the dual goal of learning specialized English and legal knowledge. The research results would be a resourceful reference for university administrators in the policy goal of applying English in teaching, learners to change new methods and approaches to specialized knowledge, students as well as researchers can be helpful information to help them not only be good at the language but also have a deep understanding of legal content, increase data entry ability and work in an international environment.Downloads
References
Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL: Content and Language Integrated Learning, Cambridge, Cambridge University Press.
Marsh, D. (2000). An introduction to CLIL for parents and young people. In D. Marsh, & G. Langé (eds.), Using Languages to Learn and Learning to Use Languages. Jyväskylä: University of Jyväskylä.
Zhou, X. (2022). CLIL in Higher Education Practical Classroom. A Case Study of Cross-Border E-commerce Course. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 670.
Nguyễn Thị Thu Hằng và Nguyễn Thị Mai Hoa. (2024). Giảng dạy tích hợp nội dung và Ngôn ngữ (CLIL) ở Việt Nam: Thách thức và giải pháp. Tạp chí nghiên cứu nước ngoài, tập 40, số 2. Truy cập từ trang: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/article/view/5246/4501?lang=vi_VN
Chính phủ Việt Nam (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt điều chỉnh, bổ sung Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017 - 2025. Truy cập từ trang: https://vanban.chinhphu.vn/default.aspx?pageid=27160&docid=192343
Nguyễn Thái Học (2019). Một số phương pháp dạy học tích cực áp dụng trong dạy học các môn mỹ thuật cơ sở tại Khoa Công nghệ thông tin Trường Cao đẳng nghề Bách Khoa Hà Nội. Nội san Trường Đại học Sư phạm Trung ương
Đỗ Thị Trinh, Trần Việt Cường, & Hoàng Văn Tài (2023). Một số biện pháp phát triển năng lực dạy học tích hợp cho sinh viên ngành sư phạm toán. Tạp chí Giáo dục, tập 23, số 4, trang 9-13.
Ngô Phan Anh Tuấn (2017). Đề xuất mô hình dạy học tích hợp trong giáo dục hướng nghiệp ở trường phổ thông. Tạp chí khoa học - Đại học Đồng Nai, số 04/2017, trang 1-10. https://dnpu.edu.vn/upload/elfinder/Tạp%20chí%20khoa%20h%E1%BB%8Dc/TCKH%20xuất%20bản/TCKH%20số%204/1.%20Ngo%20Phan%20Anh%20Tuan%201-10.pdf
Nguyễn An Giang (2024). Ảnh hưởng của phương pháp dạy học tích cực đối với hoạt động học tập của sinh viên Việt Nam. Tạp chí Thiết bị giáo dục: Nghiên cứu ứng dụng, tập 2, số 307.
Pigott, T. D. (2012). Advances in meta-analysis. New York, NY: Springer.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.