IMPLEMENTING CONTENT LANGUAGE INTEGRATED LEARNING IN TEACHING LEGAL ENGLISH AT HANOI LAW UNIVERSITY

Authors

  • Bui Thi Kieu Giang Thai Nguyen University of Agriculture and Forestry (TUAF), Thai Nguyen University.
  • Vu Van Tuan Hanoi Law University

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1285

Keywords:

CLIL, EMI, lingua franca, ESP, Legal English

Abstract

The content-language integrated learning method is a teaching approach that integrates subject knowledge into language, which is very important in teaching legal English. This method helps learners not only master the terminology and techniques of achievement in the legal field but also improve their English language ability through exposure to real-life content and hypothetical situational solutions. It enabled learners to use English in legal documents and in subsequent legal communication, creating a solid foundation for working or studying in an international environment. The paper used a synthetic analysis method to analyze and propose a suitable model for those who are studying legal English courses. When applying the model of four elements, that is, culture, content, cognition and communication, combined together based on communication context, learners promote the dual goal of learning specialized English and legal knowledge. The research results would be a resourceful reference for university administrators in the policy goal of applying English in teaching, learners to change new methods and approaches to specialized knowledge, students as well as researchers can be helpful information to help them not only be good at the language but also have a deep understanding of legal content, increase data entry ability and work in an international environment.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Coyle, D., Hood, P., & Marsh, D. (2010). CLIL: Content and Language Integrated Learning, Cambridge, Cambridge University Press.

Marsh, D. (2000). An introduction to CLIL for parents and young people. In D. Marsh, & G. Langé (eds.), Using Languages to Learn and Learning to Use Languages. Jyväskylä: University of Jyväskylä.

Zhou, X. (2022). CLIL in Higher Education Practical Classroom. A Case Study of Cross-Border E-commerce Course. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 670.

Nguyễn Thị Thu Hằng và Nguyễn Thị Mai Hoa. (2024). Giảng dạy tích hợp nội dung và Ngôn ngữ (CLIL) ở Việt Nam: Thách thức và giải pháp. Tạp chí nghiên cứu nước ngoài, tập 40, số 2. Truy cập từ trang: https://jfs.ulis.vnu.edu.vn/index.php/fs/article/view/5246/4501?lang=vi_VN

Chính phủ Việt Nam (2017). Quyết định số 2080/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt điều chỉnh, bổ sung Đề án dạy và học ngoại ngữ trong hệ thống giáo dục quốc dân giai đoạn 2017 - 2025. Truy cập từ trang: https://vanban.chinhphu.vn/default.aspx?pageid=27160&docid=192343

Nguyễn Thái Học (2019). Một số phương pháp dạy học tích cực áp dụng trong dạy học các môn mỹ thuật cơ sở tại Khoa Công nghệ thông tin Trường Cao đẳng nghề Bách Khoa Hà Nội. Nội san Trường Đại học Sư phạm Trung ương

Đỗ Thị Trinh, Trần Việt Cường, & Hoàng Văn Tài (2023). Một số biện pháp phát triển năng lực dạy học tích hợp cho sinh viên ngành sư phạm toán. Tạp chí Giáo dục, tập 23, số 4, trang 9-13.

Ngô Phan Anh Tuấn (2017). Đề xuất mô hình dạy học tích hợp trong giáo dục hướng nghiệp ở trường phổ thông. Tạp chí khoa học - Đại học Đồng Nai, số 04/2017, trang 1-10. https://dnpu.edu.vn/upload/elfinder/Tạp%20chí%20khoa%20h%E1%BB%8Dc/TCKH%20xuất%20bản/TCKH%20số%204/1.%20Ngo%20Phan%20Anh%20Tuan%201-10.pdf

Nguyễn An Giang (2024). Ảnh hưởng của phương pháp dạy học tích cực đối với hoạt động học tập của sinh viên Việt Nam. Tạp chí Thiết bị giáo dục: Nghiên cứu ứng dụng, tập 2, số 307.

Pigott, T. D. (2012). Advances in meta-analysis. New York, NY: Springer.

Published

2024-12-30

How to Cite

Bui Thi Kieu, G., & Vũ Văn, T. (2024). IMPLEMENTING CONTENT LANGUAGE INTEGRATED LEARNING IN TEACHING LEGAL ENGLISH AT HANOI LAW UNIVERSITY. SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 10(6). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2024/1285

Issue

Section

Humanities and Social Sciences

Most read articles by the same author(s)