Solutions for innovating teaching methods towards developing capacity of learners at universities
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2020/342Keywords:
Revonation of teaching methods; capacity development; modern teaching methods.Abstract
Innovation of teaching methods towards development of capacity is to aim of forming capacity of action, raise the sense of initiative and creativity of learners, thereby improving quality of teaching in schools. The article mentions the contents, such as definition of capacity, teaching towards development of capacity, innovation of teaching methods towards development of capacity and solutions for revonation of teaching methods towards development of capacity at the universities.Downloads
References
1. Hoàng Hòa Bình (2015), Năng lực và đánh giá theo năng lực, Tạp chí Khoa học ĐHSP TPHCM, số 6
(71).
2. Đặng Thành Hưng (2012), Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực, Tạp chí Quản lí Giáo dục, (43), tháng 12-2012.
3. Nguyễn Thị Nga (2019), Dạy học theo phương pháp tiếp cận năng lực người học tại trường đại học - vai trò và giải pháp, Tạp chí Khoa học Trường Đại học Khánh Hòa, số 6, 2019.
4. Phạm Đức Quang, Lê Anh Vinh (2018) (Đồng chủ biên), Đặng Thị Thu Huệ (Đồng tác giả - nhiều tác giả), Dạy học môn Toán cấp Trung học cơ sở theo hướng phát triển năng lực học sinh, Nxb Đại học Quốc gia Hà Nội.
5. Đặng Bá Lãm (2015), Chương trình giáo dục hướng tới phát triển năng lực người học, Tạp chí Quản lý giáo dục, 4, 47–49.
6. Nguyễn Thị Mỹ Lộc (2015), Dạy học phát triển năng lực, Tạp chí Quản lý giáo dục. 4, 27–28.
7. Đỗ Ngọc Thống, Xây dựng chương trình giáo dục phổ thông theo hướng tiếp cận NL, http://www.tiasang.com.vn, ngày 9/6/2011.
8. Howard Gardner (1997), Cơ cấu trí khôn, Dịch giả Phạm Toàn, Nxb Giáo dục
9. Nusche, D. (2008), Assessement of learning outcome in higher education: A comparative review of selected practices, OECD Education Working Papers, No.15, OECD Puplishing.
10. Tremblay Denyse (2002), The CompetencyBased Approach: Helping learners become autonomous. In Adult Education - A Lifelong Journey
11.aWeinert F. E. (2001), Vergleichende Leistungsmessung in Schulen – eineumstrittene Selbstverstondlichkeit, In F. E. Weinert (eds),
Leistungsmessung in Schulen, Weinheim und Basejl: Beltz Verlag
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.