Theory teaching – study method charging of basic medicine subjects in 2015 - 2016

Authors

  • Thanh Thuy Bui
  • Hiep Tuyet Nguyen Thi
  • Minh Hue Pham
  • Thu Thai Nguyen Thi

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/152

Keywords:

theor; basic medicine; student; teacher; teaching-learning method

Abstract

Survey were conducted on 1681 students and 15 teachers in basic medicine department about renovation on theoretical teaching and learning approach in Anatomy, Histology – Embryology, Physiology, Biochemistry, Microbiology, Parasitology in 2015 – 2016. The theoretical teaching and learning approach at Thai Nguyen University of medinine and
pharmacy has been significantly changed. Teaching methods have attracted students. Particularly,
students were interested in the lessons, and they have paid more attention on their studies and have worked
harder. In future, teachers will need to continue adjust their teaching approach in order to improve
learning-teaching quality.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Đặng Vũ Hoạt, Hà Thị Đức (2009), Lý luận dạy học đại học, Nxb Đại học Sư phạm Hà Nội;

2. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Công văn số 1276/BGDĐT –NG, ngày 20/2/2008 về Hướng dẫn tổ chức lấy ý kiến phản hồi từ người học về hoạt động giảng dạy của giảng viên;

3. Nguyễn Đức Chính, Nguyễn Phương Nga (2006), Nghiên cứu xây dựng các tiêu chí đánh giá hoạt động giảng dạy đại học và nghiên cứu khoa học của giảng viên trong Đại học Quốc gia Hà Nội, Báo cáo nghiệm thu Đề tại trọng điểm cấp Đại học Quốc gia Hà Nội.

Published

2021-04-07

How to Cite

Bùi, T. T., Nguyễn Thị, H. T., Phạm, M. H., & Nguyễn Thị, T. T. (2021). Theory teaching – study method charging of basic medicine subjects in 2015 - 2016 . SCIENTIFIC JOURNAL OF TAN TRAO UNIVERSITY, 2(4), 110–117. https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/152

Issue

Section

Humanities and Social Sciences