Some basic issues about developing teacher training program toward approaching competence
DOI:
https://doi.org/10.51453/2354-1431/2016/112Keywords:
Program, Developing program, Training program, Teacher training program.Abstract
Teacher training program has shifted from input-oriented education to output education that focuses on capacity, and thus, development of teacher training programs towards capacity approach is extremely important task for the pedagogical institutions in the current period. Therefore, teacher training program needs to change towards approaching competence. The article deeply analyses some basics issues about developing teacher training program towards approaching competnce.
Downloads
References
1. Ban chấp hành Trung Ương (2013), Nghị quyết 29/TW tháng 11 năm 2013 về đổi mới căn bản toàn diện giáo dục Việt Nam, Hà Nội, ngày 4 tháng 11 năm 2013;
2. Báo cáo của các Đoàn khảo sát Thực địa thuộc viện Hàn lâm Quốc gia Hoa Kì đệ trình cho Quỹ Giáo dục Việt Nam (2006), Những quan sát về Giáo dục đại học trong các ngành công nghệ thông tin, kĩ thuật Điện - Điện tử - Viễn thông và vật lí tại một số trường Đại học tại Việt Nam, USA - Việt Nam;
3. Nguyễn Thị Kim Dung (2004), Xây dựng chương trình học hướng dẫn thực hành, Tài liệu dịch thuật - lưu hành nội bộ, Đại học Sư phạm, TP. Hồ Chí Minh;
4. Trần Khánh Đức (2014), Giáo dục và phát triển nguồn nhân lực trong thế kỉ XXI, NXB Giáo dục Việt Nam;
5. Vũ Minh Giang (2006). Đổi mới giáo dục đại học bắt đầu từ giảng viên. Được truy cập ngày 09/08/2006 tại http://203.162.168.143/giaoduc/vande/2006/08/600207/;
6. Cao Minh Mẫn, Đào tạo giáo viên mô hình nào thích hợp?, http://caominhmancd.violet.vn, ngày 05/02/2010;
7. Luật giáo dục (2005), NXB chính trị Quốc Gia;
8. Biền Văn Minh (2009), Thực trạng và giải pháp đào tạo NVSP ở các trường đại học sư phạm hiện nay trong xu thế hội nhập, toàn cầu hóa, http://www.dhsphue.edu.vn, ngày 07/12/2009;
9. Phạm Hồng Quang (2013), Phát triển chương trình đào tạo giáo viên - Những vấn đề lý luận và thực tiễn, NXB Đại học Thái Nguyên, Thái Nguyên;
10. Lập Phương (2009), Đào tạo giáo viên kinh nghiệm từ các nước, http://giaoducthoidai.vn.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
All articles published in SJTTU are licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA) license. This means anyone is free to copy, transform, or redistribute articles for any lawful purpose in any medium, provided they give appropriate attribution to the original author(s) and SJTTU, link to the license, indicate if changes were made, and redistribute any derivative work under the same license.
Copyright on articles is retained by the respective author(s), without restrictions. A non-exclusive license is granted to SJTTU to publish the article and identify itself as its original publisher, along with the commercial right to include the article in a hardcopy issue for sale to libraries and individuals.
Although the conditions of the CC BY-SA license don't apply to authors (as the copyright holder of your article, you have no restrictions on your rights), by submitting to SJTTU, authors recognize the rights of readers, and must grant any third party the right to use their article to the extent provided by the license.