HÌNH THỨC TỔ CHỨC HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC STEM TẠI CÁC TRƯỜNG THCS TRÊN ĐỊA BÀN HUYỆN YÊN SƠN, TỈNH TUYÊN QUANG

Các tác giả

  • Hà Mỹ Hạnh Đại học Tân Trào
  • Ma Đình Thư Phòng Giáo Dục huyện Yên Sơn

DOI:

https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/920

Từ khóa:

STEM, Hình thức tổ chức; Hoạt động giáo dục stem; Yên Sơn; Tuyên Quang

Tóm tắt

Các hình thức tổ chức hoạt động giáo dục STEM trong các trường THCS nếu được tổ chức đạt hiệu quả cao sẽ góp phần hình thành phẩm chất, năng lực học sinh, trang bị cho học sinh kiến thức khoa học gắn với ứng dụng trong thực tiễn. Trong khuôn khổ bài báo này chúng tôi đi sâu phân tích làm rõ các vấn đề: Khái niệm giáo dục STEM; Ý nghĩa của hoạt động giáo dục STEM ở các trường THCS; Hình thức tổ chức hoạt động giáo dục STEM ở các trường THCS; Thực trạng về hình thức tổ chức hoạt động giáo dục STEM tại các trường THCS trên địa bàn huyện Yên Sơn, tỉnh Tuyên Quang.

Tải xuống

Dữ liệu tải xuống chưa có sẵn.

Tài liệu tham khảo

[1] National Assembly of the Socialist Republic of Vietnam, Law on Education 2019.

[2] Communist Party of Vietnam (2013); Resolution 29-NQ/TW dated November 4, 2013 of the 11th Central Committee of the Communist Party of Vietnam on “fundamental and comprehensive renovation of education and training to meet the requirements of industrialization and modernization in the present conditions. socialist-oriented market economy and international integration.

[3] Ministry of Education and Training (2018), Circular 32/TT-BGDDT promulgating the General Education Program and training, meeting the requirements of industrialization and modernization in the context of the market economy socialist orientation and international integration.

[4] Hac. P.M. (1997), Personality education, human resource training, National Education Publishing House, Hanoi.

Ministry of Education and Training (2018), Training managers and teachers on developing STEM education topics in secondary education.

[6] Ministry of Education and Training (2017), Circular No. 19/2017/TT-BGDĐT, July 28, 2017, of the Ministry of Education and Training, Circular promulgating a system of industry enumeration indicators education.

[7] Ministry of Education and Training (2022), Official Letter No. 5784/BGDĐT-GDTrH, dated November 3, 2022, on the organization of the National Science and Technology Competition for high school students in the school year 2022-2023;

[8] Department of Education and Training (2022), Official Letter No.: 1914 /SGDĐT-GDPT, On organization of Provincial Science and Technology Competition for high school students in the school year 2022-202;

[9] Tuyen Quang Department of Education and Training (2020), OL No. 859/SGDĐT-GDPT dated September 14, 2020 on the implementation of STEM education in secondary education from the 2020-2021 school year.

[10] Elizabeth A. Minton, Lynn R. Khale (2014). Belief Systems, Religion, and Behavioral Economics. New York: Business Expe.

Tải xuống

Đã Xuất bản

2023-06-02

Cách trích dẫn

Ha My, H., & Ma ĐÌnh, T. (2023). HÌNH THỨC TỔ CHỨC HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC STEM TẠI CÁC TRƯỜNG THCS TRÊN ĐỊA BÀN HUYỆN YÊN SƠN, TỈNH TUYÊN QUANG. TẠP CHÍ KHOA HỌC ĐẠI HỌC TÂN TRÀO, 9(2). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/920

Số

Chuyên mục

Khoa học Xã hội và Nhân văn

Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả